hírek : Év végi seregszemle:toyota |
Év végi seregszemle:toyota
2007.11.02. 13:24
A Toyota a 2007-es szezonban újabb lépést tett, igaz, nem abba az irányba, amerre a vezetőség szerette volna, hiszen a japán gárda idén gyengébben teljesített, mint az elmúlt két esztendőben. 2007-ben a pontszerzés is ritkaságnak számított, így egyértelmű, valamit tennie kell a Toyotának.
A Toyota a 2007-es szezonban újabb lépést tett, igaz, nem abba az irányba, amerre a vezetőség szerette volna, hiszen a japán gárda idén gyengébben teljesített, mint az elmúlt két esztendőben. 2007-ben a pontszerzés is ritkaságnak számított, így egyértelmű, valamit tennie kell a Toyotának.
Az óriási költségvetéssel dolgozó gyári csapat évek óta a csúcsot ostromolja, ám tartósan nem sikerült annak még csak a közelébe sem kerülnie. A 2002 óta tartó F1-es pályafutása alatt az istálló 2005-ben volt a legjobb, akkor dobogós helyezések egész sorát tudta felvonultatni, ám azóta folyamatosan esik a színvonal.
Idén például nem csak a hőn áhított győzelemért, de a dobogós helyekért folytatott csatában sem volt fikarcnyi esélye sem a rutinos duónak, Ralf Schumacher és Jarno Trulli az esélytelenek nyugalmával indulhatott harcba minden versenyhétvégén.
Az első három futamon azért mindkét pilóta szerzett pontot, ám a sorozat nem bővült tovább. Ralfnak például a szezon hatodik állomásáig, a kaotikus Kanadai Nagydíjig kellett várnia arra, hogy megduplázza a Melbourne-ben elcsípett egy pontocskáját. A német a folytatásban sem táltosodott meg, a Hungaroringen hatodik lett, de ezzel számára véget is ért a pontszerzés erre az évre, a hátralévő hat futamon kudarcba fulladtak a próbálkozásai.
|
Ráadásul Trulli szinte kivétel nélkül minden versenyhétvégén alaposan eltángálta az eredménytelenségbe látszólag beletörődő, és minden hitét elvesztő "kis Schumit". A kvalifikációkon sokszor úgy tűnt, hogy az olasz erőn felül teljesít a Toyotával, 3 alkalmat leszámítva mindig jobb volt kollégájánál.
Ezen felül Trulli termékenyebb is volt egy fokkal, nyolc pontot szorgoskodott össze, míg ugye az fentebb már kiderült, Ralf csak ötig jutott. Még egy beszédes adat, az olasz 13 alkalommal került be a legjobb tízbe az időmérőn, míg a németnek ez csak hatszor jött össze.
A csapaton belüli párharcot tehát egyértelműen Trulli nyerte, de az olasz az egész mezőnyt tekintve nem sok vizet zavart. Összetettben 13. lett (Ralf 16.), de a csapat sem lehet büszke hatodik helyére, főleg úgy, hogy a McLarent csak azért tudta megelőzni, mert a briteket kizárták a konstruktőrök versenyéből.
A gyengélkedés miatt már a szezon közben megindultak a találgatások, hogy Ralf vajon hol folytathatja. Abban a többség egyetértett, hogy a germán jövőre már nem lesz tagja a Toyotának, sőt egyesek már a Forma-1-en kívül "kerestek" új munkát Schumachernek.
|
A találgatások egy részének véget vetve a 32 éves német két futammal a szezon vége előtt bejelentette, hogy valóban szakít a Toyotával, de jövőre is mindenképpen a Forma-1-ben fog versenyezni. Azt persze nem árulta el, hogy melyik csapatnál folytatja, de egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy a Spykert felvásárló, 2008-tól Force India néven induló gárda lesz a "szerencsés".
A csapat jövőre tehát egy helyen mindenképpen változik, de az sem elképzelhetetlen, hogy Jarno Trullit is kipenderítik. Az olasznak ugyan élő szerződése van 2008-ra, de a vezetőség az ő teljesítményétől sem eshetett hasra idén, és néhány híresztelés szerint hamarosan szerződést is bonthatnak a hobbiborásszal.
A japánok tehát aktív szereplői lesznek a pilótapiacnak, így az esetleges érkezők tábora igen népes. A kétszeres világbajnok Fernando Alonsótól kezdve Adrian Sutilon keresztül a GP-es bajnok Timo Glockig rengetegen szóba jöttek már, a következő napokban, hetekben az is kiderül majd, hogy a kölni gyárban kiről, vagy kikről vesznek ülésmintát.
A sok kérdőjel miatt egyelőre kár is a csapat jövőjével foglalkozni, de az biztosnak tűnik, hogy ennél nincs, nem lehet lejjebb. Ha ugyanis a gárda még sokáig folytatja a szerencsétlenkedést a Forma-1-ben, tehát 2008-ban nem villant valamit, akkor valószínűleg a messzi Japánban az illetékesek elgondolkodnak majd azon, hogy vajon meddig van értelme a hitelrontásnak.
|
Kvalifikáció |
Futam |
Pont |
Kiesés |
|
Schumacher |
3:14 |
6:9 |
5:8 |
6:4 |
Trulli | A táblázat a pilóták egymás elleni mérlegét tartalmazza. Páros kiesések esetén a Futam feliratú oszlopban egyik pilóta sem kapott pontot.
|