scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Boxutcai eszközök

A boxban használt eszközök

A boxkiállás a futam egyik legfontosabb része, hiszen a versenyzők a gyors munkának köszönhetően akár több helyet is előre léphetnek, ám ugyanúgy veszthetnek is, ha valami galiba támad.

pit1Négy kereket lecserélni, valamint elég üzemanyagot vételezni a következő kiállásig, amely hét és tizenkét másodperc közötti időt vehet igénybe, függően az üzemanyag mennyiségétől. Ezt a fantasztikus gyorsaságot a csapatok a rengeteg gyakorlásnak köszönhetik, hiszen a szerelők egy szezon folyamán több ezerszer gyakorolják ezt a rutinműveletet. Ehhez azonban a speciális eszközök használata elengedhetetlen. A következőkben nézzük ezeket...
A megfelelő pozicionálás: Amikor egy versenyző beérkezik a boxba, legelső feladata, hogy a megfelelő helyen álljon meg, ahol a szerelők már várnak rá.

Ez a hely ragasztószalaggal van kijelölve az aszfalton. A szalag igen strapabíró, hiszen el kell viselnie a gumik kipörgéséből adódó erőhatásokat, amikor a versenyző elhagyja a boxot. A kijelölt terület közepe táján található két fémes vezető is, mely arra szolgál, hogy elvezesse a statikus elektromosságot az autóból, mely a benzin töltésekor nem kívánatos jelenség. Ezek a vezetők összeköttetésben állnak a benzintöltővel is, hogy leföldeljék azt.

A nyalóka
A boxba kihajtó versenyzőt a ’nyalókás ember’ navigálja, akit eszközéről lehet felismerni, mely egy hosszú rúd, aminek tetején egy korong díszeleg. Természetesen mivel a Formula-1-ről beszélünk az eszköz nem egy egyszerű rúd: szénszálas anyagból készül, hogy kisebb legyen a súlya.

pit3Az első kocsiemelő
Felé tart a versenyző, akinek fő feladata, hogy közvetlen az első kocsiemelő előtt álljon meg. Az eszköz acélcsőből készül, és egy régimódi emelő módszert alkalmaz, melyet a kar lenyomásából létrejövő erőkből hasznosít, és így emeli meg az autó elejét. Léteznek olyan emelők is, melyek hidraulikával működnek, erre jó példa a Williams alakulata, ám a csapatok többsége a sima emelőket alkalmazza. Ha az autót vissza szeretnék tenni az aszfaltra, csak fel kell húzni a kart. A csapatok nem minden esetben ugyanazt az emelőt használják. Mivel ez az alkatrész az autó első szárnyára van szabva, így szerkezetének pontosan illeszkednie kell ahhoz. Az autót minden esetben csak körülbelül 5 centiméterre kell megemelni a földtől. Az emelés célja az, hogy a gumikat ki tudják cserélni a szerelők. Ha az új abroncsok már felkerültek, nincs szükség arra, hogy az autót a levegőben tartsák, sőt, le is kell tenni, hiszen csak úgy tudják az anyacsavarokat megfelelően rögzíteni. Az emelők magasságán néha változtatni kell a boxutca viszonyainak megfelelően. Például Szuzukában, ahol a boxutca lejt, így állítás szükséges, melyet az eszközön könnyedén el lehet végezni.

A hátsó kocsiemelő
A hátsó kocsiemelő egyszerű mechanikai eszköz, melynek igen könnyűnek és mozgathatónak kell lennie, mivel a hátsó kocsiemelő ember az egyetlen olyan személy a boxban dolgozók közül, aki változtatja helyét, hiszen amikor a versenyző beáll a helyére, nem tartózkodhat eredeti pozícióján, mert a pilótának át kell hajtania azon a helyen.

Az önindító
A hátsó kocsiemelő magában foglal egy önindítót is, melyet akkor használnak, ha a motor lefullad, miközben a versenyző el akarja hagyni a boxot. Az eszköz azonos a garázsban használatos szerkezettel, melyet a csapat a szabadedzéseken használ, ám ez annak egy hosszabbított változata. Erre azért van szükség, hogy a kiugró kocsi után lehessen nyúlni, mely már elhagyta eredeti pozícióját.

A kerékcsere
A kerékcsere a boxprocedúra leggyorsabb része. Egy olasz cég szállítja azokat a pisztolyokat, melyekkel az anyacsavarokat fel és le lehet szerelni. Minden csapat más és más anyákat használ, így a pisztolyokat ennek megfelelően különböző fejekkel láthatják el. A csavarok fémből készülnek, így az istállók jó része mágnes fejeket használ, hogy az anyákat ne kelljen fel- és levenni. Azonban ha a pisztolyt túl gyorsan húzzák le a kerékről, a csavar kieshet belőle, ám ez igen ritka.

pit2Bár általában a Formula-1-ben a legfontosabb dolog a kis súly, a csavarpisztolyokra ez nem vonatkozik. El kell viselniük azt a nagy teljesítményt, ami 678 newton/méter forgatónyomatékot jelent. A pisztolyok sűrített levegővel működnek 20 bar nyomáson. Hogy elkerüljék az anyacsavarok elvesztését, jobbos menetet használnak a jobb oldalon, míg balosat a másikon. Minden egyes kerékcserélő embernek van egy tartalék pisztolya, valamint két tartalék anyacsavarja. A pisztolyok különböző színűek, hogy megkülönböztethessék a más-más oldalon használatosakat. A pisztolyon található egy kétállású kapcsoló, mely a fel- és lemenetet állítja.

A kerékcserét kerekenként három ember végzi. Az egyiknek az a feladata, hogy levegye az elkopott abroncsokat, a másiknak pedig az, hogy az újat feltegye. A harmadik személy pedig a csavarpisztollyal dolgozik. A kerékcsere befejeztét az utóbbi kézfeltartással jelzi.

A benzintöltés
A benzinsapka automatikusan felnyílik, ha a pilóta beérkezik a boxutcába és megnyomja a sebességlimitálót. Mikor az autó a helyére gördül, egy szerelő átlátszó plexiüveget helyez a töltőnyílás mögé, aminek segítségével elkerülik, hogy üzemanyag kerüljön az autó kipufogójához, ahol hatalmas a forróság, és ahol az üzemanyag könnyen lángra kaphat. Azért használnak átlátszó plexiüveget, hogy a ’nyalókás ember’ lássa, ha készen van a szerelő a hátsó kerekekkel.

A töltőcsövet két szerelő helyezi az autóba. A tömlő az FIA előírásainak pontos betartásával készül, minden csapat ugyanazt az eszközt használja, melyet egy francia cég (Intertechnique) szállít nekik. Az egyetlen állítási lehetőség az, hogy milyen módon jelezze a töltőnek a rendszer, hogy minden üzemanyag átfolyt a kocsiba. Vannak csapatok, akik azt a módszert választották, hogy a töltőember szemvédőjében egy led jelzi, ha befejeződött a művelet. Mások, mint például a McLaren alakulat, a szórófejen található kijelzőn keresztül kapnak információt. Ha világít a led, akkor folyik az üzemanyag, ha kialudt, készen van a művelet.

A töltőcsövet egyszerűen csak rá kell helyezni a tankbeömlő nyílásra, és elkezd folyni az üzemanyag. Két kar található a szórófejen. Az egyik arra szolgál, hogy a kapcsolódáskor bebillentett reteszt feloldja, a másik pedig arra, hogy az autó és a tömlő közti kapcsolat megszakadjon.

Az üzemanyag mennyiséget a csapatok egy számítógépen programozhatják be, mielőtt versenyzőjük kijönne a boxba. Mikor a töltőcső a kocsihoz kapcsolódik, elkezd ömleni az üzemanyag, majd leáll, ha az összes belement.

A töltőcső hővisszaverő anyaggal van burkolva, hogy a benzint hidegen tartsa. A szabályok kimondják, hogy az üzemanyag hőmérsékletének 10 fokkal a külső hőmérséklet alatt kell lennie.

A biztonság
Egy ember fel van szerelve újraélesztő készülékkel, amit a biztonsági szabályok előírnak. Minden szerelőnél található tűzoltó készülék, melyet egy nagyobb tűz vagy robbanás esetén azonnal használni tudnak. A háttérben egy szerelő egy 60 liter kapacitású tűzoltó készülékkel várakozik.

Összesen két töltőcső áll a csapatok rendelkezésére, így egy embernek csak az a feladata, ha az egyik tömlővel történik valami, azonnal hozni tudja a másikat.

   
Összesen 23-an vesznek részt a műveletekben
Kerékcsere 4x3 ember
Első emelő 1 ember
Hátsó emelő 1 ember
Nyalókás 1 ember

Önindítós

1 ember
Biztonsági 1 ember
Töltő 2 ember
Tartalék töltő 1 ember
Légbeömlő pucoló 2x1 ember
Sisaktörlő 1 ember

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal