Személyes adatok:
Szül. év: 1979.10.17 Szül. hely: Espoo Nemzetisége: finn Magassága: 175 cm Súlya: 71 kg Győzelem: 13 Pontok: 430 Futamok: 119 Pole pozíció: 14 Pódium: 46 Debüt.: 2001(Melbourne)
Pályafutás
1988-94: GoKart 1995: Formula A Karting 1996: Karting (Európai) 1997: Finn kart bajnok 1998: Bajnok (F.Inter. A) 1999: Formula Renault 2000: F. Renault bajnok Sauber F1 teszt 2001: Sauber F1 2002-06: McLaren 2007: Ferrari F1
Kimi Räikkönen 8 éves korában kezd gokartozni különböző bajnokságokban. 1988 és 1990 között a gokart A, B illetve C kategóriát járja végig. 1991-ben a Mini kategóriában, majd 1992-ben a Raket Junior szériában is bontogatja szárnyait. 1993-ban a Raket Junior finn kupáját 9. helyen fejezi be, ám a sikert az 1994-es 2. hely hozza. A következő évben a Formula A kategóriát rögtön győzelemmel kezdi, többek között indul a Monaco kupán is. 1996 európai szereplést hoz a finnek, Grand Prix versenyeken vesz részt, és indul a Nordic kupában is, emelett a Formula A kategória 4. helyét szerzi meg. 1997 a sikersorozat kezdete, megnyeri a Finn bajnokság Intercontinental A kategóriát, a Nordic bajnokság Intercontinental A kategóriát, emellett a Gokart Grand Prix világbajnokságon is indul. A következő esztendőben ismét megnyeri a finn illetve Nordic Formula A kupáját, ezen kívül az Európai Gokart Super A kategória 2., Monaco kupa Super A kategória 3. helyezettje.
A Gokartot 1999-ben váltja együléses versenyautóra, és a Haywood Racing színeiben bemutatkozik a Formula Renault sorozatban. Első futamán azonnal a harmadik helyen ér célba. A következő három versenyen műszaki hibák miatt nem jut el a célig. Versenyez a Formula Ford Euro Cup sorozatban is, ahol ötödikként végez. Ezt követően a Manor Motorsporthoz igazol, és négy versenyen négy győzelmet arat a Formula Renault téli bajnokságában. 2000-ben is a Manor Motorsportnál maradt. Könnyedén nyerte meg a brit Renault bajnokságot. Tíz versenyen indult, ebből hetet elsőként fejezett be. Minden futamon dobogós helyezést ért el, hétszer indult pole pozícióból és hatszor volt övé a leggyorsabb kör. Év közben a Formula Renault kategóriában is versenyzett. Két győzelemet, két első rajtkockát és két leggyorsabb kört ért el. Összesen 23 futamon indult, és 13-szor elsőként ért célba.
Az eredmény felkeltette a svájci csapattulajdonos, Peter Sauber érdeklődését, és meghívta a fiatal finnt egy mugello-i tesztelésre. Raikkönen roppant jól dolgozott, a Sauber mérnökei meg voltak elégedve a munkájával. A csapatfőnök nem sokkal ezután úgy döntött, hogy 2001-re szerződteti a fiatal pilótát. Raikkönen 2001-ben mutatkozhatott be az autósport csúcsosztályában, 23 együléses versenyautókkal teljesített futammal a háta mögött. Úgy került be a mezőnybe, hogy kihagyta a száguldó cirkusz előszobáiként számon tartott Formula 3-at és Formula 3000-et. A korai teszteken nyújtott jó teljesítményére való tekintettel az FIA kiállította számára a szuperlicenszet. Első idényében néhányszor kiválóan szerepelt, és segítségével a Sauber Petronas fennállásának legjobb eredményét érte el. Negyedik helyen végeztek a konstruktőrök világbajnokságában. Az évad végén a McLaren őt választotta honfitársa, Mika Hakkinen pótlására, ezzel megadatott a lehetőség számára , hogy megmutassa valódi képességeit és fej-fej melletti küzdelmet vívjon a nagyokkal. Hakkinen 2002 nyarán bejelentette, hogy nem kíván visszatérni Formula 1-be, így Raikkönen maradt a McLarennél. A 2003-as idény mind Raikkönen, mind pedig a McLaren számára jobban alakult, mint az előző. A finn pilóta a szezon második megmérettetésén, a Maláj Nagydíjon megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét. Egyeneletes, jó teljesítményével egészen az idény utolsó versenyéig életben tartotta világbajnoki esélyeit, végül két ponttal maradt alul a titulust elhódító Michael Schumacherrel szemben. A fiatal finn a tavalyi második hely után idén mindenképpen meg akarja szerezni a világbajnoki címet. A többi a jövő titka...
Forrás: //gportal.hu/portal/kimimania, www.nemzetisport.hu
|