Ron Dennis
Niki Lauda szerint soha nem tudta levetkőzni kisebbségi érzését amiatt, hogy "koszos kézzel", autószerelőként került a Forma-1-be, nagyon alacsonyról nagyon magasra. Arroganciája-Lauda szerint- már-már elviselhetetlen, de van mire büszkének lennie!
Tény, hogy meglehetősen zárkózott, különleges, magának való ember, aki nehezen barátkozik, a valóságosabbnál is nagyobbnak hiszi magát, sőt hajlandó lenézni másokat. Saját bevallása szerint gyerekora óta utálja, ha valakinek koszos a keze; az évek során pedig már-már beteges tisztaságmánia kerítette hatalmába-ez a legerősebb szál, ami Ecclestone-nal összeköti.
16 évesen elhatározta, hogy nem tanul tovább, hanem autószerelő lesz. A Thomson és Taylor cégnél lett inas, majd két év után a Cooper csapathoz került, ahol Jochen Rindt szerelője lett. Összebarátkoztak, és 1968-ban, mikor Rindt a Brabham-hoz igazolt, vitte magával őt is.Itt már vezető szerelő; később követte Rindt-et a Lotushoz is. Az 1970-es években elhunyt Jochen Rindt és Bruce McLaren, és vissavonult Jack Brabham. Ron Dennis pedig úgy döntött, önállósodik: Neil Trundle-lel megvettek két Forma-2-es autót és tulajdonosként beneveztek a bajnokságba. Sikrük nem volt elsöprő, de valami érezhetően elkezdődött...
Súlyos autóbalasetet szenvedett, emiatt át kellett szabni korábban csinos arcát; talán ekkor keményedtek meg vonásai. A nyolcvanas évek elején a McLaren csak vegetált; Teddy Mayernek egy tehetséges, fiatal vezetőt kellett találnia- és a kiválasztott Ron Dennis lett. A Project Four Racing nevű fejlesztési programon dolgozott és pénzelte John Brandot, akinek Chaparral2K autója megnyerte az Indy 500-at. Brandt, ismervén az űrkutatásból keletkező műanyagot, megépítette az első műanyag bukósisakos Forma-1-es autót, az MP 4/1-et. Forradalmi változás volt! Dennis eközben kipróbált két rendívül tehetséges fiatal versenyzőt, Alain Prostot, majd Andrea de Cesarit, majd rábeszélte a visszatérésre a már visszavonult Niki Laudát 1982-ben. Két évvel később "mellé" ültette Alain Prostot; 1984 és 86 között ők hozták a három világbajnoki címet! Nem sokkal később Ayrton Sennát "akasztotta" Prost nyakába. |
|
|
A két versenyző elkesredett, egymás elleni harca is egy halom világbajnoki címet hozott az istállónak. Később Hakkinen személyében egy középszerűnek tűnő versenyzőt emelt maga mellé, akinek újabb két világbajnoki címet köszönhet a csapat.
|