scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Ross Brawn

Ross Brawn

brawnSchumacher-el, a csapatfőnök Jean Todt-al, és a főtervező Rory Byrne-el együtt Brawn is annak a nagy tervnek a részeként érkezett a Ferrarihoz 1996-ban, amelynek az volt a célja, hogy visszajuttassa a csúcsra a legendás maranellói márkát, s hozzájuk hasonlóan neki is kulcsszerep jutott a sikerben. Ahogy ő maga szeret fogalmazni "angolszász pragmatizmust vitt az olaszosan temperamentumos közegbe", áttekinthető rendszert ,és nyugodt munkakörülményeket teremtve a Ferrari technikai csapatánál.

Brawn-t, aki 1954. november 23-án született az angliai Manchesterben, mindig lebilincselték a mérnöki feladatok. Édesapja, Ernie az elsők között kezdett gokartozni Nagy-Britanniában, s később a Firestone sportprogramjánál dolgozva többször megfordult Maranellóban. Az alma nem esett messze a fájától: Ross már gyermekkorában modelleket épített - "már bánom, hogy nem tartottam meg őket" - mondja, tizenévesen még néhány cikket is publikált a témával foglalkozó szaklapokban, ám csakhamar kiderült, hogy elsősorban az autóversenyzés érdekli. Mielőtt azonban 1976-ban megkapta mérnöki diplomáját a readingi egyetemtől, gyakornokként tett egy kitérőt a Harwellben létesített atomenergiai kutatóközpontban is. Bár a neve mára összefort a Ferrariéval, Brawn 1976-ban a Williamsnél kezdte Formula 1-es pályafutását, ahol kezdetben gépkezelő volt.

A csapat viszontagságai miatt a következő évet a March F3-as alakulatánál töltötte. Akkoriban még nem léteztek a maihoz hasonló telemetriai rendszerek, így a mérnököknek a szemükre, a versenyzői visszajelzésekre, és nem utolsó sorban az intuíciójukra hagyatkozva kellett elvégezniük az autó beállítását. "Ez szinte fekete mágia volt" - emlékszik vissza Brawn, aki manapság is gyakran hasznosítja az akkor szerzett tapasztalait. - " Az intuíció nem csalhatatlan, de oda kell figyelni rá, mert a számok sem árulnak el mindent." Brawn még akkor sem az autósportban látta a jövőjét amikor 1978-ban visszatért a Williams-hez. A tehetsége azonban hamar megmutatkozott, ezért a Frank Dernie irányítása alatt álló kutatási, és fejlesztési részleg tagjaként az akkoriban újdonságnak számító szélcsatorna üzemeltetésében bíztak rá feladatot. Így az 1979-es Brit Nagydíjon ő is részese volt a Williams istálló első futamgyőzelmének.

1985-ben Carl Haas hívására Brawn az alakulóban levő Beatrice Force Lola Team-hez szerződött (ahol rövid ideig együtt dolgozott a Mclaren két leendő technikai igazgatójával: Neil Oatleyval és Adrian Neweyval), ám a kedvező előjelek dacára a csapat pénzhiány miatt már a következő szezon végén feloszlott. Brawn ezután az Arrows-nál megkapta első főtervezői állását, és amikor az A10B-vel a csapat 1988-ban ötödik lett a konstruktőri pontversenyben, lecsapott rá a Jaguar sportkocsi programjához tervezőt kereső Tom Walkinshaw.

A Brawn által megálmodott XJR-14 amely tulajdonképpen egy hagyományos karosszériával ellátott Forma 1-es autó volt 1991-ben megnyerte a C-csoportos világbajnokságot. Talán ennél is fontosabb, hogy a Jaguar-nal mutatkozot meg először Brawn szervezési készsége, hiszen a technikai központot szinte teljes egészében neki kellett felállítania.
Az időközben a Benetton Forma 1-es csapatfőnökévé kinevezett Walkinshaw még 1991 őszén magával vitte őt az F1-es istállóhoz, ahol technikai igazgató lett, és ettől kezdve pályafutása szorosan összefonódott két olyan amberével, akik oldalán a következő években páratlan sikereket ért el: Rory Byrne-ével, és Michael Schumacherével. Byrne autóival-először a Benettonnál, később a Ferrarinál Schumacher több vb címet is szerzett, valamennyit Brawn irányítása mellett. Brawn egyik legfőbb erénye jó vezetőkhöz illően abban rejlik, hogy kiváló érzékkel osztja szét a feladatokat. Tisztában van mások, s nem utolsó sorban saját korlátaival. Például nem tagadja, hogy hiányzik neki brawna tervezési munka. Byrne-ről mégis habozás nélkül kijelenti: "Ha én tervezném az autókat, és Rory irányítaná a versenyistállót, higgyék el, hogy nem működne ilyen jöl a dolog." És: "A jó ötletek azok jók attól függetlenül, hogy kitől származnak." Na ez az a célratörő pragmatizmus, ami korábban annyira hiányzott a Ferrarinál, és amit Todt mellett Brawn honosított meg Maranellóban. Technikai igazgatóként Brawn elsősorban szervezési feladatokat lát el, az autó tervezésében, és a konkrét műszaki problémák megoldásában kevésbé érintett, "Az a dolgom, hogy minden szükséges eszközt a mérnökök rendelkezésére bocsássak, levezényeljem a különböző megbeszéléseket, eligazításokat, mindent a helyes irányba tereljek, és amikor, és amikor szükségét érzem kifejtsem a véleményemet."

Brawnban élénken munkál a vadászösztön. Szenvedélyesen keresi az autókban rejlő hibalehetőségeket, hogy aztán a részletekben nyakig elmerülve kiküszöbölje azokat. Akárcsak Schumacher, Todt, és Byrne, Brawn is maximalista, akit sohasem hagy nyugodni, ha valami balul üt ki. "Néha amikor vereséget szenvedünk egy olyan versenyen, amelyet érzéseim szerint megnyerhettünk volna, két-három napig nem tudom magam túltenni a csalódáson. Utálok veszíteni!" - mondja. Bár a boxstratégia kidolgozásával csak a nagydíjhétvégéken foglalkozik, Brawn munkájának kétségkívül leglátványosabb része. Amikor a verseny közben Schumacher két kerékcseréről háromra vált, s hihetetlen bravúrral legyőzi a toronymagasan esélyes Mclareneket, mint az 1998-as Magyar Nagydíjon, vagy a boxutcában szeli át a célvonalat a Brit Nagydíjon, mindenki számára nyilvánvaló, hogy Brawn keze van a dologban. Ilyenkor ő az értelmi szerző, de persze szüksége van valakire aki tökéletesen végre tudja hajtani a terveit, s ebben Schumacher ritkán okozott csalódást.
Brawn-nak már 1990-ben, a C-csoportban feltűnt a német ász rendkívüli tehetsége (Schumacher akkor a Mercedes-nél versenyzett), s azóta is a legnagyobb elismeréssel beszél róla . " Michael toronymagasan kiemelkedik társai közül elhivatottsága, következetessége, fizikai felkészültsége, és teljesítménye révén. De a leginkább figyelemreméltó, hogy közben nagyon élvezi amit csinál." - magyarázza.

A Formula 1 mellett Brawn legnagyobb szenvedélye a horgászás és a kertészkedés. Brawn a 2006-os szezon végén Michael Schumacher-el együtt vonult vissza a száguldó cirkuszból. De könnyedén előfordulhat hogy 1 év pihenő után újra láthatjuk.

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal