scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Érdekességek

yes

A Forma-1-es pilóták épségét védő összetett rendszer kulcseleme a monocoque, azaz a szénszálas biztonsági cella.

yes

Monacóban átlagban 2 másodpercenként, körönként 40 alkalommal váltanak sebességet

yes

A tűzálló overallban a 60 fokot is elérheti a hőmérséklet! A pilóták egy-egy futam alatt három-négy liter vizet veszítenek.

yes

1982 óta készülnek szénszálas anyagból a fékek, ezek már csak negyedannyit nyomnak, mint a korábban használt acél változat.

yes

A Forma-1-es biztonsági előírások megkövetelik, hogy két különálló fékrendszer gondoskodjon az első és a hátsó kerekek lassításáról annak érdekében, hogyha az egyik csődöt mondana, a másik még betölthesse feladatát.

yes

A FIA technikai ellenőrzése elkülönített területen egész napos nyüzsgés: valamennyi istálló bemutatja mindkét versenyautóját és a tartalékautót is. Ez összesen 30 autót tesz ki, amelyeket hat órán keresztül vizslatnak. A grammok és a milliméterek is számítanak!

yes

A gumiabroncsok akár 80 különböző összetevőből állnak.

yes

Egy-egy versenyautó hozzávetőleg 5000 darab önálló alkatrészből áll.

yes

Egy fékkészlet 7000 euróba kerül, és legjobb esetben is csak 350 kilométeren át tartanak ki!

yes

A futam után a versenyautók és pilótáik szertartásos mérlegelésen vesznek részt, aminek az a célja, hogy kiderüljön az autók pilótástul, ruhástul, sisakostul, mindenestül elérik-e a szabálykönyvben előírt minimális össztömeget. (600 kg)

yes

A modern Forma-1 varázsszava: a Nomex. Nem csak az overallok, de a pilóták alsóruházata, cipői, kesztyűi és a fejet, nyakat védő csuklya is ebből a speciális műszálas anyagból készülnek. Ez az anyag nem csupán elképesztően hő- és tűzálló, de megvédi a pilótákat a maró gázoktól és savaktól. Nomex könnyűsége szintén az előnyök közé sorolható. A rendszerint három tűzálló rétegből álló overall mindössze 1,9 kg. Természetesen mindegyiket az adott pilóta testére szabják.

yes

A rajt előtti 10. percben a pilótákon, a csapattagokon és a hivatalos személyzeten kívül mindenkinek el kell hagynia a pályát. 5 perccel indulás előtt a legtöbb pilóta már a versenyautóban ül.

yes

A rajt előtt 15 perccel pirosra vált a lámpa a boxutca kijáratánál. Aki ekkor még nincs kint a pályán, az már csak a boxutcából eredhet a mezőny után.

yes

A sisak szénszálas rétegei a lehető legnagyobb ellenálló képességet, a fényre automatikusan sötétedő rostély a tökéletes látási viszonyokat, míg a pilóták fejformájához igazodó egyedi kialakítás a maximális kényelmet szolgálja. A szezon előtt a sisakokat is tesztelik a szélcsatornában.

yes

A versenyre készülődve a boxban még csak 60-at, a rajtrácson már 90-et ver a szívük. A pilóták pulzusszáma a felvezetőkör alatt már eléri a 110-et! Rajtnál 130, az első kanyarnál 180-at ver a szivük percenként.

yes

A sisak készítéshez a pilóta fejéről életnagyságú modellt készítenek. Ezt követően az eljárás leginkább ahhoz hasonlatos, ahogy az ókori egyiptomiak dolgoztak a múmiákon: a modellfejet szinte rétegesen körbetekerik a hi-tech szénszálas anyaggal.

yes
Forma-1-es pilóták sisakjai tizenhét rétegből állnak! Az egyes rétegek pontos összetevői hétpecsétes titoknak számítanak, a három fő összetevőt azonban jól ismerjük: a szénszál, ami a keménységet adja, a tűzálló aramide és a polietilén, amit a golyóálló mellényekhez is használnak, és áthatolhatatlanná teszi a sisakot. Ezeken kívül még alumíniumot, magnéziumot és kötőanyagként gyantát is találunk az összetevők között. A korszerű szénszálnak köszönhetően a Forma-1-es sisak szuperkönnyű, mindössze 1,25 kilogrammos, de elképesztően ellenálló a fizikai hatásokkal szemben.
yes

3 perccel a rajt előtt szíjazzák be a pilótákat. Már csak mérnökeik, és néhány technikus van velük. 1 perc van hátra, amikor beindítják a motorokat. 15 másodperccel az indulás előtt, felszereléseiket magukkal hurcolva az istálló utolsó tagjai is elhagyják a rajtrácsot.

yes

A hátsó légterelőnek húszféle, az első szárnynak pedig százféle különböző beállítása lehetséges.

yes

Az aerodinamikai alapelv Forma-1-ben ugyanaz, mint a repülőgépeké, csak éppen fordítva. Az az erő, ami a repülőket megemeli, a versenyautókat az aszfalthoz szorítja. Ennek köszönhetően egy Forma-1-es autó kanyarodáskor még 4G-s centrifugális erő hatása alatt is képes tökéletesen a pályán maradni, míg egy személy autó már 1G-nél megcsúszik kifelé.

yes

A versenyautók 2,8 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/ó-ra, és a 160 km/ó eléréséhez is csak 4,2 másodperc kell nekik!

yes

Ezekbe a gépekbe is szabvány benzint tankolnak. Méghozzá nagyon gyorsan. Másodpercenként 12 liter "anyag" ömlik a tankba. Még ezekbe a páratlan erejű gépcsodákba is kizárólag az EU-szabványoknak megfelelő ólommentes "szuper" típusú benzint töltik, vagyis azt, amit akár a legközelebbi benzinkútnál mi is tankolhatunk. A szakértők úgy becsülik, hogy egy Forma-1-es versenyautó körülbelül 70 hetven litert eszik 100 kilométeren.

yes

A FIA a "szúrópróbák" során egy autót akár több alkalommal is behívhat vizsgálatra.

yes

Végsebessége a leggyorsabb pályákon elérheti a 370km/órát.Gyorsulásuk döbbenetes,0-ról 100km/órára 2,5 másodperc alatt,200km-órára mintegy 4,1 másodperc alatt gyorsulnak fel.

yes

A Forma1 vitathatatlanul a világ legnézetebb autóversenye,hiszen 200 országban közvetítik a futamokat vagy adnak hírt róla.Egy esztendő alatt 40 milliárd ember követi figyelemmel az egész versenysorozatot.

yes

Egy Forma 1-es autónak el kell viselnie a 350km/óránál is nagyobb sebességet.Nagyon nagy erők érik az autót, mert szinte megállás nélkül hol fékez,hol gyorsít a pilóta.A versenyautó abroncsai 100°C-sak.A motor belsejében uralkodó kőmérséklet 300°C.A kipufogó 950°C,a karbon féktárcsa 1000°C-ra forrósodik.Nagy az abroncsok kopása futam közben,mert az aszfalt ledörzsöli a gumit.Verseny közben egyszer-kétszer gumit kell cserélni,mert nem bírja az abroncs a hosszú távú terhelést.

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.