Személyes adatok:
Szül. év: 1981.04.25 Szül. hely: Sao Paulo Nemzetisége: brazil Magassága: 166 cm Súlya: 59 kg Győzelem: 5 Pontok: 184 Futamok: 85 Pole pozíció: 8 Pódium: 15 Debüt.: 2002(Melbourne)
Pályafutás
1990-97: GoKart 1998: Együléses autó 1999: Formula Chevrolet 2000: Formula Renault 2001: Euro F3000 2002: Sauber F1 2003: Ferrari F1 teszt 2004: Sauber F1 2005: Sauber F1 2006: Ferrari F1 2007: Ferrari F1
A brazil pilóta 8 éves korában kezd Go-Kart-ozni, ezután 9 évig űzi ezt a sportot. Sajnos soha nem kap igazán versenyképes motrot és autót, ennek ellenére mindig az első 5-ben tud végezni. Ez a 9 év igazán meghatározó tapasztalatot nyújt Felipének.
Az első komoly együléses autóversenyére 1998 közepén kerül sor a Formula Chevrolet brazil szériájában. Massa jól debütál, következő évben pedig meg is nyeri a 10 futamos sorozatot 3 futamgyőzelemmel a zsebében. Ez az első bajnokság, amit megnyer, de többet akar.
Európában folytatja a versenyzést az Olasz illetve Európai Formula Renault Bajnokságban. A 18 futamból álló sorozatokban 8 futamgyőzelmet tudhat magáénak, ezzel mindkét sorozatot sikerül megnyerie, így itt lenne az ideje a továbblépésnek. Ám 2000 válságos év Felipe életében, a csekély anyagi körülmények miatt a brazil pilóta kénytelen visszaköltözni szülőhazájába, Brazíliába. A Cram Competition csapatnál versenyzik tovább, ahol a csapatfőnök, Marcelo Rosei megadja Massanak a lehetőséget, hogy megmutassa, mit tud. Ez döntő pillanat a brazil karrierjében.
A Renault Formula 1 kézbeveszi Massa karrierjét, így ismét Európába költözik. A versenyzést az Euro F3000-ben folytatja a Draco Competition csapatnál. Remek évet zár a fiatal pilóta, a 8 futamból 6-ot sikerül megnyernie. Az eredményeinek köszönhetően hatalmas lehetőséget kap: Peter Sauber-nek köszönhetően, 2001 végén egy teszt erejéig kipróbálhatja a Sauber Petronas F1 csapat autóját a Mugello-i pályán. Itt kezdődik Massa F1-es karriere. A teszten remekül szereplő pilóta Kimi Räikkönen átigazolásával hatalmas lehetőséget kap: a megüresedett helyre Peter Sauber szerződést ajánl a brazilnak a 2002-es F1-es idényre.
Az újoncnak számító Massa remekül szerepel első évében, a csapatot egy Malajziai 6., Barcelónai 5., illetve Nürburgringi 6. hellyel ajándékozza meg, összesen 4 pontot szerezve, ami egy újonctól nem rossz eredmény.
A következő évben Felipe megkapja az esélyt, hogy átigazoljon a Ferrarihoz tesztpilótai szerepkörben. Ez eddigi legnagyobb lehetősége, így igent mond az ajánlatra. Michael-el és Rubens-el folytatja a munkát, akiktől rengeteget tanul technikai és mechanikai oldalról is.
A 2004-es szezon nagy előrelépést jelent a Sauber Petronas csapatnak, akik megépítik saját szélcsatornájukat, jelentős potenciált szerezve ezzel. Ezt szemelőtt tartva a brazil pilóta ismét leigazol Peter Sauber csapatánál, ahol a 12. helyen végez a bajnokságban. A 2005-ös szezon autója, mely a C24-es kódjelet viseli, már az új szélcsatorna terméke, ám ez mégse hoz nagy sikert. Annak ellenére, hogy sikerül egy negyedik helyett elcsípni, Massa az előző szezonhoz képest 1 ponttal kevesebbet, 11 pontot szerez, és csak a 13. helyen fejezi be a bajnokságot.
A nagy áttörést a 2006-os szezon hozza Massa számára, amikor másodpilóta szerepében a Ferrari autójába ültetik be a 7-szeres világbajnok, Michael Schumacher mellé. Ebben az időszakban váltják le a csapatok a V10-es motrokat V8-asokra, de a brazilt elmondása szerint nem zavarja, sőt, örül a változtatásnak, mivel aggresszívebben lehet gyorsítani és kanyarodni, ami jobban illik az ő vezetési stílusához. Felipe olyannyira jól érzi magát a csapatnál és a Ferrari 248 F1 volánjánál, hogy a török nagydíjon megszerzi élete első győzelmét. A bajnokság végére 80 pontot gyűjt össze, ezzel Alonso és M. Schumacher mögött a harmadik helyen zárja a forma1-es idényt.
2007 vita nélkül a brazil pilóta karrierjének csúcspontja. A forma1-es mezőny hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher visszavonulása után Massa mellé a nagy tehetséget, Kimi Räikkönen-t ültetik, így a brazil pilóta felszabadulva a másodpilótai szerepből folytathatja a versenyt a futamgyőzelem illetve a bajnoki cím megszerzéséért. A többi a jövő titka...
|