scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Williams

williams

2006  
2006
 
 
2005  
2005
 
 
2004
2004
 
 
2003
2003
 
 
2002  
2002
 
 

1997

1997
 
 
1996
1996
 
 
1994
1994
 
 
1993
1993
 
 
1992  
1992
 
 
1986
1986
 
 
1980
1980
 
 
1979  
1979
 
 
1978
1978
 
 
1975
1975
 
 

A Williams istállót a '70-es évek elején alapította Frank Williams és Patrick Head. A Ferrarihoz és a McLarenhez képest a korai időkben jóval kisebb költségvetésből kellett gazdálkodniuk, ennek ellenére büszkén elmondhatják magukról, hogy sikerült begyűjteniük kilenc konstruktőri vb-címet. Legutóbb 1997-ben nyertek világbajnokságot Frank Williams tehetséges amatőr versenyző volt, s közben jó kapcsolatot alakított ki Piers Courage-el, akivel 1969-ben együtt versenyeztek. A következő szezonban Williams versenyeztette Courage-t egy De Tomassoval. Courage elhunyt egy tragikus balesetben, amit a Holland Nagydíjon szenvedett el, Frank pedig összeomlott. Anyagi nehézségei támadtak, így egy ideig fizető pilótákat alkalmazott. 1976-ban összeállt Walter Wolffal, de nem sokkal később elváltak útjaik, és Patrick Headdel megalapította saját istállóját, a Williams Grand Prix Engineeringet. Míg Williams megpróbált szaúd-arábiai befektetőket rábírni, hogy támogassák csapatát, addig a Patrick Head által tervezett FW06-os versenygép 1978-ban számos jó eredményt ért el Alan Jonessal a volán mögött. Az első futamgyőzelmet 1979-ben aratták, amikor Clay Regazzoni elsőként haladt át a kockás zászló alatt Silverstoneban, az FW07-essel.

1980-ra Alan Jones mellé szerződtették Carlos Reutemann-t. Jones ebben az évben világbajnok lett, a csapat pedig begyűjtötte első világbajnoki címét a konstruktőrök között. A következő évben a Williams megvédte címét, azonban Jonesnak ez már nem sikerült, hisz alulmaradt a Nelson Piquettel folytatott párharcban. Ekkor vette kezdetét a turbókorszak. 1982-ben Keke Rosberg nyert újabb egyéni világbajnokságot a Williams színeiben, a csapatnak azonban nem volt túl sok oka az örömre, hisz a konstruktőrök között a Ferrari aratott győzelmet. A Williams a Hondával kötött motorszállítói szerződést. A japán erőforrások nehezek voltak, de a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően egyre jobbnak bizonyultak. 1986-ban újabb konstruktőri vb-cím következett, Mansell viszont nem tudta begyűjteni az egyéni titulust, mert Adelaideben, 18 körrel első világbajnoki címe előtt elfüstölt a Honda erőforrás. A bajnok Alain Prost lett. Ebben az évben újabb óriási csapást mért a gárdára a sors. Frank Williams a Paul Ricard versenypályáról hazafelé tartva autóbalesetet szenvedett, és lebénult.

'87-re Piquet és Mansell voltak a Williams versenyzői. A csapatvezető boldog volt, hisz versenyzői mindkét villágbajnoki címet begyűjtötték az FW11-essel. Piquet a következő évben távozott a Lotushoz, a Williams pedig förtelmes évnek nézett elébe. 1989-re a Renault lett a motorszállító partnerük. Az autó gyors volt, azonban nem volt igazán jó versenyző a csapatnál egészen 1991-ig, amikoris Mansell visszatért a Ferraritól. Az FW14-es Williams fantasztikus konstrukció volt, Mansell azonban így sem tudott nyerni. ?92-ben az autó és Mansell is tökéletes volt. A brit versenyző kilenc futamot nyert meg az év során, és már a Hungaroringen bebiztosította magának a világbajnoki címet. A konstruktőri serleg ismét a Williamshez került.

A világbajnoki címvédő és csapata nem tudott megegyezni a fizetés összegében, így 1993-re Mansell az IndyCar sorozatba szerződött, a Newman-Haas csapathoz. Helyét az egyéves szabadságáról visszatérő Alain Prost vette át, aki nem sokat teketóriázott, világbajnoki címet nyert magának és a csapatnak is. Frank Williams volt az első csapattulajdonos, aki annak idején tesztelési lehetőséget biztosított Ayrton Sennának, és azóta is szerette volna, ha a brazil csillag az ő csapatában versenyez. Vágya 1994-ben teljesült, ám az álomból csakhamar rémálom lett. Senna a szezon harmadik futamán, Imolában, a Tamburello-kanyarban halálos balesetet szenvedett. A Williams alakulata lelki válságba került. A legendás brazil helyét a tesztpilótából versenyzővé előléptetett David Coulthard vette át. Damon Hill mindent megpróbált, hogy elhódítsa a világbajnoki címet Michael Schumacher orra elől, ez azonban nem sikerült neki. A konstruktőrök között viszont a Williams végzett az élen.

1995-re a Benetton is megkapta a Renault erőforrásokat, amihez Michael Schumacher szenzációs teljesítménye is társult. A Williams csak öt győzelmet tudott aratni ebben az évben. Négy alkalommal Damon Hill, míg egyszer David Coulthard diadalmaskodott. A következő szezon már jobban sikerült a Groveban székelő csapat számára. Megszerezték az IndyCar 1995-ös bajnokát, Jacques Villeneuve-öt, aki Hill csapattársa lett. Kettejük küzdelméről szólt ez az idény, és a végén Damon Hill megszerezte első és egyben utolsó világbajnoki címét. Mivel az összetett második helyén Villeneuve végzett, így a konstruktőri vb-cím is a Williamsé lett. 1997-ben Hill a Tom Walkinshaw által vezetett Arrows csapathoz szerződött, helyére pedig a német Heinz-Harald Frentzen érkezett. Villeneuve második Formula 1-es évében világbajnok lett, a Williams pedig elnyerte kilencedik konstruktőri világbajnoki címét.

A helyzet hamar megváltozott a csapat körül. A Renault ugyanis úgy döntött, hogy kivonul a Formula 1-ből, így 1998-ban és 1999-ben a Williams autóiba a gyengécske Supertec motort szerelték. 1999-ben Frentzen a Jordanhez, Villeneuve pedig a BAR-hoz szerződött. A helyükre a kétszeres CART bajnok Alex Zanardi, és Ralf Schumacher érkezett. A McLaren mindkét szezonban dominált, a wokingiak adták az egyéni világbajnokot Mika Hakkinen személyében, ?99-ben azonban a Ferrari lett a konstruktőrök bajnoka. Ralfnak sikerült elcsípnie néhány dobogós helyezést, Zanardi viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 2000 januárjának végén Frank Williams szerződést bontott az olasz versenyzővel, és a helyére a roppant fiatal Jenson Buttont szerződtette. Abban reménykedtek, hogy Button meg tudja csinálni azt, ami Zanardinak nem sikerült. Helyzetük sokkal jobb volt az előző két évhez képest, hisz ekkor már a BMW erőforrásai dübörögtek a Williams autók hátuljában. Ralf Schumachernek sikerült néhány dobogós helyezést szereznie, és Button is hozott pontokat a konyhára, így a csapat a harmadik helyen végzett. Az angol fiatalember teljesítményére az egész világ felkapta a fejét, maga Frank Williams is elégedett volt vele, azonban szembesülnie kellett a ténnyel, hogy nem tudja csapatnál tartani Buttont, mert korábban már szerződtette a kolumbiai szupertehetséget, Juan Pablo Montoyát. Úgy döntött, hogy Buttont kölcsönadja az akkor még a Benetton nevet viselő Renaultnak, hogy helyet csinálon a dél-amerikai jövevénynek.

Montoya dolgát megbízhatósági problémák nehezítették debütáló évében, azonban így is sikerült első rajtkockákat és dobogós helyezéseket szereznie. Az Olasz Nagydíjon pedig életében először győzelmet aratott egy Formula 1-es versenyen. Ralf év közben háromszor léphetett fel a dobogó legfelső fokára, így sikerült kellemetlen pillanatok okozniuk a McLarennek. Nagy csatát vívtak a második helyért, a végén azonban a McLaren megőrizte pozícióját, a Williams pedig ismét harmadik lett. 2002-ben csak egy győzelmet arattak, Ralf Schumacher révén Malajziában, azonban a McLarent sikerült maguk mögé utasítaniuk, így megszerezték a második helyet.

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.