scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Mclaren

mclaren

mclarenA McLaren istálló alapítója, Bruce McLaren 1937. augusztus 30-án látta meg a napvilágot Új-Zélandon, Auckland városában. Már az 1950-es évek közepén versenyezni kezdett hazájában. Az együléses versenyautókat részesítette előnyben, és 1958-ban immár Európában, győzelmet aratott egy Formula 2-es futamon. F1-es bemutatkozására 1959-ben került sor, amikor egy Cooperrel versenyzett. Folyamatosan pontszerző helyen ért célba, az évad utolsó versenyén pedig learatta pályafutása eslő Formula 1-es győzelmét, Sebringben. Ezzel Bruce McLaren lett a sportág történetének legfiatalabb futamgyőztese: 22 éves volt ekkor. 1960-ban Jack Brabham mellett a második számú pilóta szerepét töltötte be, de a következő évben már ő csapata első számú pilótája, mert Brabham vette a "kalapját" és távozott. Néhány eredménytelen év következett, majd McLaren úgy döntött, hogy megalapítja saját istállóját. A csapat a Bruce McLaren Motor Racing Ltd. nevet kapta, és saját konstrukciókat gyártott. Technikai tudásának köszönhetően McLaren hamar felévirágoztatta vállalkozását.

Első F1-es karosszériáját Robin Herd tervezte és építette meg 1966-ban. Balszerencséréje ez volt a háromliteres erőforrások első szezonja, így a McLaren által használt olasz Serenissima és a túlsúlyos Ford motorok gyengének bizonyultak. A '66-os Brit Nagydíjon szerezte meg a csapatvezető az első pontot az istálló számára, amikor a 13.-helyről indulva a hatodik helyen ért célba. A Herd által tervezett M7-es, amely a Ford Cosworth legendás DFV erőforrásával volt felvértezve, igazi szenzációnak bizonyult. A McLaren megszerezte első futamgyőzelmét a Bajnokok Versenyén, Bruce révén. Denny Hulme 1968-ban csatlakozott az alakulathoz, így a McLaren-Hulme pilótakettős indult harcba a világbajnoki címért, melyet végül Graham Hill nyert el a szezon végén.

Észak-Amerikában, a CanAm sportkocsiszériában a McLaren igazi nagyhatalom volt, de sajnos 1970 júniusában Bruce McLaren földi pályafutása befejeződött. Egy CanAm autót tesztelt Goodwoodban, amikor halálos balasetet szenvedett. A csapat folytatta a munkát, és az M7-es is jónak bizonyult, az igazi áttörést azonban az M23-as modell hozta meg, amely Denny Hulme és Peter Revson irányításával három futamot nyert az 1973-as bajnoki sorozatban. A McLaren csapat első konstruktőri világbajnoki címét 1974-ben nyerte, amikor Emerson Fittipaldi érkezett hozzájuk a Lotustól. Három győzelem és néhány pontszerző hely szükségeltetett az első komoly sikerhez. Nem sikerült ismételniuk 1975-ben, mert Niki Lauda és a Ferrari megakadályozta őket ebben. Az év végén Fittipaldi távozott tőlük, helyére James Hunt érkezett. Igazi drámai szezon volt a következő: Hunt egy pont előnnyel elhódította az egyéni vb-címet, míg a konstruktőrök serlege a Ferrarié lett. '77-ben Hunt háromszor győzött, mégsem tudta megvédeni bajnoki címét.

Az újabb sikerek akkor kezdtek szállingózni, amikor Teddy Mayer csapatfőnök eladta az istálló egy részét Ron Dennisnek, aki korábban a Project Four Formula 2-es istálló vezetője volt. Dennis magával hozta vezető tervezőjét, John Barnardot, aki létrehozta a Formula 1 történetének egyik legklasszikusabb modelljét, a szénszálas technikával készült MP4-est. Igaz, hogy a csapat csak szenvedett a normál motorokkal a turbókkal szemben 1983-ban, de a TAG névre keresztelt Porsche erőforrások teljesítménye bíztató volt.

1984-re Dennis szerződtette Alain Prostot, és mivel Niki Lauda is a McLaren szolgálatába állt, minden adott volt ahhoz, hogy nagyszerű eredményeket érjenek el. Prost és Lauda domináltak első közös évükben: Prost hét, míg Lauda öt győzelmet aratott. A világbajnoki cím az osztrák pilótáé lett, aki sporttörténelmet írt, hisz 72 pont-71.5 pont arányban hódította el a titulust, ez pedig máig a legkisebb előnynek számít. A francia a következő évben visszavágott és világbajnok lett, a McLarennel egyetemben. '86-ban is győzött, de ekkor a Williams-Honda-Mansell-Piquet összetétel igencsak erősnek bizonyilt. Az 1988-as szezon a McLaren eddigi legsikeresebb éve volt. Alain Prost, Ayrton Senna és a Honda motorok 16 versenyből 15-öt megnyertek, a szezon végén pedig Senna világbajnok lett. 1989-ben Prostnak kedvezett a szerencse, a "két dudás" azonban nem fért meg egy csárdában, így Prost a sorozatos nézeteltérések miatt a Ferrarihoz szerződött. Senna ekkor két egymást követő évben is világbajnok lett, a Honda ennek ellenére úgy döntött, hogy kivonul a Forma 1-ből. A McLaren Ford motorokkal versenyzett tovább, melyek roppant erőtlennek bizonyultak. Senna 1993-ban még szerzett öt győzelmet, majd úgy döntött, hogy aláír a Williamshez.

A Ford erőforrásokat 1994-ben a Peugeot motorok váltották fel, de ezzel sem sikerült győzelmet szerezniük. 1995-ben írtak alá a Mercedes-Benzzel egy motorszállítói szerződést, és ez a partnerkapcsolat napjainkban is tart. A soron következő diadalra azonban még két évet várniuk kellett: David Coulthard az 1997-es Ausztrál Nagydíjon megtörte a jeget és győzött. Később az Olasz Nagydíjon, Monzában is elsőként haladt át a kockás zászló alatt. A csapat erős volt, de a Mercedes motorjai megbízhatatlannak bizonyultak. Coulthard és Hakkinen több győzelmet is arathatott volna, ha nem hagyja őket cserben a technika. Hakkinen a szezon utolsó futamán, a jerezi Európa Nagydíjon aratta pályafutása első győzelmét, így az évet a McLaren három futamgyőzelemmel zárta.

Az 1998-as év ismét a sikeré lett. A McLaren kettőse az idénynyitó futamtól kezdve uralta a mezőnyt, és az első hat versenyből ötöt meg is nyertek. Csak a Ferrari és Michael Schumacher tudott lépést tartani a mindenkori Ezüst Nyilakkal, de a német pilóta sem tudta megállítani azokat; Hakkinen lett az egyéni világbajnok, azonban ebben az évben a Ferrari szerezte meg a konstruktőrök vb-címét. Mika Hakkinnek sikerült dupláznia, '99-ben ismét világbajnok lett.

A 2000-es évad elején a McLaren a Mercedes motorok gyengélkedése miatt nem volt a helyzet magaslatán. Coulthard a második lett a Brazil Nagydíjon, azonban a légterelők nagyobbak voltak a megengedettnél az autóján, így diszkvalifikálták. Az első öt versenyen a Ferrari komoly előnyre tett szert, Mika Hakkinen pedig nem tudott lépést tartani Michael Schumacherrel. Az év végén a finn pilóta és a csapat is csak a második helyet tudta megszerezni. A következő idényben három futam szükségeltetett ahhoz, hogy a Wokingban letelepedett csapat rájöjjön: a Ferrari előnye óriási. A szezon közepéig Coulthard viaskodott Schumacherrel, de a német a Hungaroringen pontot tett az ügy végére és eldöntötte az egyéni világbajnoki cím sorsát. A skót és a McLaren is a második helyen végzett. Hakkinen az idény végén úgy döntött, hogy kihagy egy évet és 2003-ban visszatér, de 2002-ben bejelentette: befejezi Formula 1-es pályafutását. Helyére 2002-ben honfitársa, Kimi Raikönnen érkezett a Sauber Petronastól. A McLaren a technika gyengélkedése miatt az utóbbi évek egyik leggyengébb produkcióját nyújtotta 2002-ben, így csak a harmadik helyet tudták megszerezni a konstruktőrök világbajnokságában.

2003-ban úgy tűnt magára talál a csapat, igaz csak harmadik helyezést ért el a csapat; Raikönnen pedig mindössze két ponttal maradt el Michael Schumachertől a világbajnokságban.


     
2006   2005   2004   2003
2006
2005
2004
2003
 
2002   2000-2001   1998-99
1988-91
2002
2000
1998
1988
 
1985-86   1984   1976   1970
1985
1984
1976
1970
 
1968   1963          
1968
1963
 

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.