scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Frank Williams

Frank Williams

frank williams f1A felborult Ford Sierrában ott lógott a biztonsági övön, és azt kérte, mentsék ki. Nem tudott mozdulni, nem érezte a lábát, a kezét. Betörték a hátsó szélvédőt és kiszabadították, lefektették a fűre aztán majdnem egy órán keresztül nem történt semmi.
A balesetet szenvedett ember addig a napig napi 15 kilométert futott, de azóta egyetlen lépést sem tett. A Forddal Le Castellet-ből Angliába igyekezett. Egy fél-maratoni versenyen akart elindulni. Előzőleg a híres francia pályán Nigel Mansell és Nelson Piquet teszteléseit irányította. A naptár 1986. március 6-án megállt Frank Williams számára. Mondhatjuk úgy is, másodszor is megszületett. És új életét tanulnia kellett. Az addigi örökmozgó fiatalembert tolókocsihoz kötötte a sors. Abban a szörnyű balesetben meg is halhatott volna. Akkor is ismernénk nevét, akkor is sikeresnek tartanánk, már túl volt az első két világbajnoki címén és két versenyző is az ő autóiban lett világelső. Ám a kegyetlen sors kegyes volt hozzá, túlélte. Mi pedig már a tolókocsihoz kötött embert köszönthettük az eső Magyar Nagydíjon, 1986. augusztusában. Éppen akkorra épült fel, az volt az eső verseny, amin részt vett a rémes baleset után.

Hatvan éve, a második világháború alatt született, 1942. április 16-án. Édesanyja tanítónő volt, apja pilóta, aki bombázót vezetett. Tőle örökölte keménységét, tőle tanulta a céltudatosságot. A családfő azonban elhagyta őket, éppen akkor, amikor Frank megszületett. Rendesen járt iskolába, nyelveket tanult, de igazából csak az autósport érdekelte. Tizenkilenc volt, amikor kipróbálhatta magát a versenypályán is. Egy Austin A35-tel versenyzett olyan későbbi nagyságok társaságában, mint Piers Courage, Jonathan Williams vagy Charlie Crichton-Stewart. Később belekóstolt a Formula 3-ba és kiderült, jobb üzletembernek, mint autóversenyzőnek. 1967-ben megvásárolt 18 Formula-2-es és 3-as kocsit és ezek eltartották saját csapatát. Akkoriban már jó barátja volt Piers Courage, aki 1969. március 16-án Brand Hatch-ben egy Formula-1-es Brabhammel elindult a Race of Champions versenyen. Ez nem számított bele a világbajnoki versenysorozatba. Még ugyanebben az esztendőben, május 4-én ott voltak a Montjuich parkban a Spanyol Nagydíjon. Két hét múlva Monacóban Piers második lett Graham Hill mögött. Aztán októberben Watkins Glenben, az USA Nagydíján megint második lett. Akkor csillant meg előttük a siker reménye. Frank 50 ezer fontot fektetett be, hogy létrehozzon egy csapatot, Piers pedig 3000 fontért vállalta a versenyzést. Pedig ezért lemondott egy éppen tízszer akkora gázsival járó szerződést Enzo Ferrarival. A csapat egy de Tomaso-Forddal vágott neki az 1970-es szezonnak. Ám nem kísérte szerencse a vállalatot: a negyedik versenyen, a Holland Grand Prix-n egy törött felfüggesztés-alkatrész miatt az autó lesodródott a pályáról, falnak ütközött, kigyulladt, és Piers bennégett.

Franket lesújtotta az eset, de meg is acélozta. A következő szezonban Williams-March volt az autó neve és Henri Pescarolo volt a pilóta. S bár Frank kőkeményen küzdött, igazi angol úriember maradt, a fair play bajnoka. Bejárta annakidején a világsajtót, hogy egyik ellenfelének, akinek nem volt tartalékalkatrésze, kölcsön adott egy hátsó futóművet. 1972-ben és egy évre rá ISO.Marlborónak hívták a Williams csapatot, és megjött a nagy diadal. 1973. július 29-én a Holland Nagydíjon a helyi hős, Gijs van Lennep 6. lett, és megszerezte a Williams Team első világbajnoki pontját.

Közben Frank - bár hajszolta a sikert -, élte a maga kellemes életét, a társaság kedvence volt, egyik fényűző partiról rohant a másikra, ismerkedett és szponzorokat szerzett. Ám a csapat sokat nélkülözött, a Formula-1 már akkor sem tartozott az olcsó mulatságok közé. Egy fényes partin futott össze Frank Williams a dúsgazdag osztrák-kanadai Walter Wolffal, aki mániákus F-1-bolond volt. A WW csapat 1976-ban debütált és az előzetes derűlátásról hamar kiderült, hogy hiú ábránd. Jacky Ickx, Michel Leclere, majd Arturo Merzario, Chris Amon és Hans Binder próbálkoztak egymás után - sikertelenül.

 

Ez nem elégíthetett ki egy olyan embert, mint Frank Williams: önálló akart lenni. Felbontotta szerződését Wolffal és megalapította a Williams Grand Prix Engineering-et. Ez 1977-ben történt. Akkoriban már ismerték egymást Patrick Headdel, de csak később lettek társak, s ez az együttműködés a mai napig tart. Head már akkoriban is remek konstruktőr volt, megépítette a lehető legegyszerűbb autót, az FW06-t. Beleültették Alan Jonest, aki Watkins Glenben második helyre kormányozta a kocsit. S az 1979-es év elhozta az első, talán azóta is legédesebb gyümölcsöt, Clay Regazzoni július 14-én Silverstone-ban, a Brit Nagydíjon elsőként robogott át a célvonalon. Ez volt az első világbajnoki futamgyőzelem. Ugyanabban az évben még négyszer nyert Jones. A helyszín Németország, Ausztria, Hollandia és Kanada volt, és Head elkészítette az FW07 típusjelű betonszaggatót. Az újdonság alapötletét Colin Chapmantől lesték el, aki Lotusainak alját egy fordított repülőgépszárnyhoz hasonlóan alakította ki, miáltal az autó alatt szívóhatás lépett fel, ami szinte az aszfalthoz ragasztotta a járgányt. Ez volt a "Ground-effect-car".

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.