scuderias
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Legendák
 
Csapatok
 
Meghatározó emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptár

Az FIA 2007. 10. 24-én nyilvánosságra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, véglegesített versenynaptárát. Újra helyet kapott a sorozatban az Európa nagydíj, melyet ezúttal Valenciában rendeznek. A szeptemberben sorra kerülő, újoncnak számító Szingapúri nagydíjat éjszaka, mesterséges fények mellett kell teljesíteniük a pilótáknak.

 

Időpont Helyszín
2008. 03. 16. Ausztrál nagydíj Australia
2008. 03. 23. Maláj nagydíj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydíj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydíj Spain
2008. 05. 11. Török nagydíj Turkey
2008. 05. 25. Monacói nagydíj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydíj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydíj France
2008. 07. 06. Brit nagydíj Great-Britain
2008. 07. 20. Német nagydíj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydíj Hungary
2008. 08. 24. Európa nagydíj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydíj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydíj Italy
2008. 09. 28. Szingapúri nagydíj Singapore
2008. 10. 12. Japán nagydíj Japan
2008. 10. 19. Kínai nagydíj China
2008. 11. 02. Brazil nagydíj Brazil
 
Jacques Villeneuve

Jacques Villeneuve

jv01Jacques Villeneuve (teljes nevén: Jacques Joseph Charles Villeneuve) francia kanadai származású autóversenyző. Quebec tartománybeli St-Jean-sur-Richelieu-ben született 1971. április 9-én. Apja a szintén autóversenyző Gilles Villeneuve, kinek nevét ma is a montréali versenypálya viseli.

1989 és 1991 között az olasz, majd 1992-ben a japán Formula–3-as bajnoksában versenyzett. A következő évben került át Észak-Amerikába az Atlantic sorozatba, ahol öt győzelmet aratott. Innen egyenes út vezetett az Indy Carba, ahol első évében egy győzelmével megkapta az év újonca címet. 1995-ben négy futamelsőséggel (köztük az indianapolisi 500 mérföldessel) megnyerte a bajnokságot 172 ponttal (második helyezett Al Unser Jr. 161 ponttal). Még ebben az évben meghívást kapott a Williams Forma–1-es csapattól egy silverstone-i tesztelésre. A biztató szereplés jutalmakét két éves szerződést kötött a brit istállóval. Élete első Forma–1-es versenyét Melbourne-ben pole pozícióból kezdhette és kis híján meg is nyerte, csak az utolsó körök motorproblémája vetette vissza a második helyre. Az évad során négy győzelmet szerzett és összesített második helyen fejezte be a bajnokságot csapattársa, Damon Hill mögött. Az év újonca.

Év végén a csapattól távozó Hillt a német Frentzen váltotta fel, Villeneuve első pilótává válhatott 1997-ben. A világbajnokságot szoros küzdelemben nyerte Michael Schumacherrel szemben, aki a jerezi Európa Nagydíjon egy vitatható manőverrel ütközött vele és kicsúszott. 1998-ban csapata gyengélkedése folytán csak kétszer állhatott dobogóra, Hockenheimben és a Hungaroringen.

Anyagi kérdésekbeli egyet nem értés miatt 1998 végén távozott Frank Williams csapatátol és barátjával és menedzserével, Craig Pollockkal új istállót alakított British American Racing néven. Első évükben sem neki, sem csapattársának, Ricardo Zontának nem sikerült pontot szerezniük. Az indulásnál sikeresebb évek következtek, két dobogós helyezés is összejött 2001-ben Barcelonában és Hockenheimben, ám az eredmények még így is várakozáson aluliak maradtak. A csapatfőnöki székbe 2002 végén elején érkező David Richards reformjai során az év végére ismét anyagi viták keveredtek Villeneuve és főnöke között. Villeneuve csapattól még az évad vége előtt távozott, mikor bejelentették, 2004-ben a Honda által protezsált Takuma Szatot szerződteték helyére.

Erre az évre más csapatnál sem akadt számára versenyzői ülés, így pihenőre kényszerült. Nyár végén egy héten belül leszerződött a Renault csapathoz az utolsó három nagydíjra és két éves szerződést kötött a Sauber-Petronas-szal. Ám a kihagyott időszak és a francia csapat autójának szokatlan felépítése miatt nem sikerült pontot szereznie, csalódást keltett mind az istállóban, mind a szurkolókban.

2005. első felében tovább folytatódott a botladozása, csapattársa, Felipe Massa is gyorsabbnak bizonyult. Miután szabad kezet kapott az autó beállításánal javult a helyzete, meggyőzőbb eredmények születtek. Közben a BMW felvásárolta a svájci gárdát, így kétessé vált a szerződés második évének letöltése, de végül mégis a BMW-Sauber színeiben versenyzett a 2006-os szezonban.

Jacques Villeneuve barátai által is használt beceneve "Newtown" (Újváros) – ami a Villeneuve név angol fordítása. Newtownnak hívják Villeneuve montreali vendéglőjét is.

Villeneuve-re rászóltak, hogy lassítson!

Ausztrália – Melbourne, 1996. március 10.

Az év első futama, egyébként pedig a 12. Ausztrál Nagydíj, de az első, amit Melbourne-ben rendeznek meg. A rendkívüli meleg ellenére a helyszínen 150 000 ember várja izgatottan, hogy beinduljon az új szezon.

Van is miért izgulni, hiszen szenzációs dolgok várhatók. Michael Schumacher, a világbajnok Benetton autóból átült a Ferrariba. Mindenki arra kíváncsi, hogy mit tud kezdeni a nem túlzottan ütőképes vörös versenygéppel. Nagy fricska azoknak, akik a milliókat kipengették érte, hogy a rajtrácson a meglehetősen olcsó Eddie Irvine áll előrébb.

Az igazi szenzáció azonban a rajtrács elején ücsörög egy Rothmans Williams Renault-ban. A legendás Gilles Villeneuve fia az, aki most került be az F1-be. Damon Hill vélhetően nem túl boldogan sorakozott fel a második rajtkockához, hiszen tudja, hogy talán ez az utolsó esélye a vb. cím megszerzésére. A nagy mumus –Schumacher- ezúttal talán nem szólhat bele a világbajnoki játékba, erre itt ez a fiatal srác, aki volt olyan szemtelen és 0.138 másodperccel gyorsabban tette meg az 5302 méteres távot.

0.138 másodperc? Talán egy szempillantás is tovább tart ennél, mégis micsoda különbség, hogy valaki a pole-ból vagy a második helyről indulhat. Pláne, ha hozzávesszük, hogy a Forma 1 történelme során Villeneuve előtt mindössze csak három versenyző volt, aki az első versenyén megszerezte a pole-t.

A kanadai srác láthatóan élvezte is ezt a kivételes helyzetet. Mialatt Hill az autójában ülve maga elé bámult, Jacques jókedvűen csevegett a szerelőivel. Talán éppen ez a lelki állapot vezetett oda, hogy Damon a felvezető kör megkezdésekor kilőtt és jócskán maga mögött hagyta csapattársát. Elhaladt a boxutca kijáratánál, majd visszafogta az autóját, hogy a többiek utolérhessék. Valami hasonlóért kapott két évvel korábban Schumacher büntetést, amely büntetés figyelmen kívül hagyása miatt végül ki is zárták abból a versenyből. Meg még néhányból később.

Az rajtnál azonban ismét Villeneuve volt a favorit. Rendkívül jól reagált a lámpák kialvására, de a kerekei kipörögtek. A két Ferrari keményen támadta őt és csapattársát. Az első kanyarig minden rendben volt, ott azonban Damon Hill a kigyorsításkor túl kövér gázt adott. A kerekei kipörögtek, ő pedig harcolt, nehogy máris itt az elején egy csúfos kiperdüléssel búcsúzzon a versenytől. Egészen olcsón megúszta, mindössze a két Ferrari autózta körbe.

Mindez semmi ahhoz képest, ami ez után történt. Mika Hakkinen, aki mondhatni a halálból tért vissza a versenypályákra, egy kicsit optimistán támadott ott, ahol idén Schumacher és Heidfeld ütközött. Mika erőset fékezett és balra behúzódott, ami miatt mindenki hamarabb lassítani kényszerült. Brundle későn reagált, és felfutott az előtte lévő Herbertre. Olyan volt ez, mint az a 2001-es eset, amikor Villeneuve átugratott Ralf Schumacheren. Martin Brundle hatalmasat repült, és amikor az autója a földre érkezett, azonnal kettétört.

A versenyt megállították, hiszen a bukótér is és a pálya is tele volt a roncsok darabjaival. Brundle-t betették egy autóba és visszavitték a boxába. A nem éppen fiatal brit versenyző azonnal rohanni kezdett a pálya hátsó része felé. Mint kiderült, a Forma 1 professzorához igyekezett bejelenteni, hogy neki aztán az ég adta világon semmi baja és szeretne visszaülni az autójába, hogy újra rajthoz állhasson. Professzor Sid Watkins egy picit elgondolkodott, majd „zöld jelzést” adott. Brundle, aki egy jómódú üzletember –Toyotákat árult Angliában- szépen megköszönte és ismét rohanni kezdett. Természetesen vissza a boxba a tartalék autóért. A közönség pedig tombolva ünnepelte a bátorságot.

Elérkezett a második rajt ideje, ahol szinte egy az egyben megismétlődtek az események. A különbség csak annyi, hogy az első kanyarnál Hill nem tolta túl a gázpedált és megtartotta második helyét. Damon innentől kezdve árnyékként követte fiatal riválisát. Általában egy másodperces hátránnyal, de ott loholt Villeneuve mögött.

Kettejük közül Jacques volt az, aki először állt be a boxba, ami ugye azt jelenti, hogy ellenfele a könnyű autóval gyorsabban halad majd a pályán. Ráadásul volt egy kis probléma a hátsó kerekekkel is, ami miatt időt vesztett a boxban.

Hill két körrel tovább tudott kinn maradni a pályán, és ha csak egy hajszállal is de csapattársa elé tudott visszajönni. Villeneuve azonban nem lenne Villeneuve, ha ezt a hajszálnyi különbséget nem akarta volna azonnal ledolgozni.

Az első kanyar utáni egyenesben rámászott a brit hátára, aki a pozícióját védendő a belső ívre húzódott. Hősünk gondolt egyet és nagyobb íven fordult, hogy sokkal nagyobb sebességgel gyorsíthasson ki. Az ötlet bejött. Hill nem tudott mit tenni, kénytelen kelletlen, de engedni kényszerült.

Ettől kezdve felpörögtek az események. Michael Schumacher, aki végig a dobogóért harcolt, a 33. körben feladni kényszerült a küzdelmet. Az élen pedig tovább folyt a küzdelem, amiben ezúttal Hill volt a főszereplő, hiszen tőle szokatlan módon igen keményen támadta márkatársát.

Nem egyszer kerültek olyan helyzetbe, amit vélhetően Frank Williams már nézni sem tudott a monitorokon. Nem szólt azonban rájuk, hagyta, hogy szórakoztassák egymást és a közönséget.

A Schumacher kiesését követő körben Villeneuve olyan nyomás alatt volt, hogy elvétette az első kanyart. Mindössze tizedeket vesztett, de mivel az imént elhagyott célvonalnál csak 533 ezredmásodperc volt az előnye, érthető, hogy a kicsúszás után Damonnal kerék a keréken érkeztek a második kanyarhoz.

A szituáció ugyan az, mint a boxkiállás után, a különbség csak annyi, hogy ezúttal Jacques védte a belső ívet és, hogy Hill hiába próbálkozott, nem tudott fogást venni rajta. Ezek után úgy tűnt, megmarad a sorrend, de öt körrel a vége előtt egy érdekes táblát mutattak az élen állónak a boxutcából.

„Slow”-„Lassíts!” jött az üzenet. Kiábrándító lehet egy ilyen verseny utolsó köreiben ezt a táblát megkapni, de Jacques „vette az adást”, és a következő kanyarban -ahol ezen a versenyen többször is összecsapott csapattársával- elengedte Hill-t és ezzel elvesztette a versenyt.

Mint később kiderült, a motorért felelős emberek aggódtak, hogy az erőforrás idő előtt megadja magát. Villeneuve motorában az olajnyomás ugyanis egyre alacsonyabb lett, mióta átdobálta autóját az első kanyarban lévő füves részen. Damon autóján lévő fehér festés sárgára változott, tehát egyértelműen látszott, hogy „eresztett” a hatos rajtszámú Williams.

Jacques mindezek ellenére nem volt túlzottan maga alatt: „Természetesen nem vagyok boldog, hogy a végén elvesztettem a futamot, de mindenképpen jól szórakoztam. Jót csatáztam Damonnal, amit mindketten élveztünk, és megmutathattuk, hogy milyen erős csomaggal rendelkezünk. Nincs miért aggódnom.”

Jacques Villeneuve bemutatkozása tehát igen érdekesre sikeredett. Majdnem megcsinálta a mesterhármast, hiszen megszerezte az első rajtkockát, megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és majdnem nyert is.

Néhány adat a hétvégéről Jacques Villeneuve szempontjából:Az új pályát tanulandó két plusz edzést iktattak be a szervezők.

Jacques Villeneuve hivatalos weboldala: www.jv-world.com


monaco 08 jerezú

 
egyéb
 
Pályák
 
Búlvár
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Társoldalam

 
Pilóták
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptárból a kocsizúzós pályákat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott törésgátlóval menjünk
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.