F1 vezetéstechnika
Alulkormányzottság A kanyarba túl nagy sebességgel érkező, vagy túl hamar kigyorsítani akaró autó elülső kerekeinek vezetőereje lecsökken/megsemmisül. Az autó csúszni kezd az első kerekein a kanyar külső íve felé. E jelenség veszélytelenebb, mint a túlkormányzottság,de jelentős időveszteséget okoz.
Túlkormányzottság A kanyarba túl nagy sebességgel érkező, vagy túl hamar kigyorsítani akaró autó hátsó kerekeinek vezetőereje lecsökken/megsemmisül. Ilyenkor az autó "megfarol", kitör a hátulja, s a versenyző gyakran megforog.
|
|
|
|
|
Túlkormányzott |
|
|
Alulkormányzott |
|
Semleges |
Kérdés: "Milyen menettulajdonságokkal rendelkezik egy ideális versenyautó? Az alul vagy túlkormányozott autód szereted?"
Jacques Villeneuve: "A semleges menettulajdonságokat szeretem, de az alulkormányozottságot jobban utálom, mint a túlkormányozottságot. Egy túlkormányozott autóval még tudok menni, de egy alulkormányozottal nehezen boldogulok. Az alulkormányozottság korlátoz. A leggyorsabb autó semleges menettulajdonságokkal rendelkezik. Az alul- vagy túlkormányozottság a pilótán múlik. Egy alulkormányozott autó a vezető által túlkormányozottá válhat, és fordítva."
|