scuderias
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Legendk
 
Csapatok
 
Meghatroz emberek
 
Technika
 
Bannerem

 
versenynaptr

Az FIA 2007. 10. 24-n nyilvnossgra hozta a Formula-1-es versenysorozat 2008-as, vglegestett versenynaptrt. jra helyet kapott a sorozatban az Eurpa nagydj, melyet ezttal Valenciban rendeznek. A szeptemberben sorra kerl, joncnak szmt Szingapri nagydjat jszaka, mestersges fnyek mellett kell teljestenik a piltknak.

 

Idpont Helyszn
2008. 03. 16. Ausztrl nagydj Australia
2008. 03. 23. Malj nagydj Malaysia
2008. 04. 06. Bahreini nagydj Bahrain
2008. 04. 27. Spanyol nagydj Spain
2008. 05. 11. Trk nagydj Turkey
2008. 05. 25. Monaci nagydj Monaco
2008. 06. 08. Kanadai nagydj Canada
2008. 06. 22. Francia nagydj France
2008. 07. 06. Brit nagydj Great-Britain
2008. 07. 20. Nmet nagydj Germany
2008. 08. 03. Magyar nagydj Hungary
2008. 08. 24. Eurpa nagydj Spain
2008. 09. 07. Belga nagydj Belgium
2008. 09. 14. Olasz nagydj Italy
2008. 09. 28. Szingapri nagydj Singapore
2008. 10. 12. Japn nagydj Japan
2008. 10. 19. Knai nagydj China
2008. 11. 02. Brazil nagydj Brazil
 
Mika Hakkinen

Mika Hkkinen


01
Mika Pauli Hkkinen 1968, szeptember 28-n szletett a finnorszgi Vantaa-ban Aila s Harri Hkkinen msodik gyermekeknt - nvre, Nina utn. A csald tlagos krlmnyek kztt lt: az apa fllsban elektromszersz, mellkllsban taxis, az anya pedig titkrn volt. Mika hatves korban kapta meg tlk els gokartjt, amellyel a kzeli Keimolban fekv plyn gyakorolhatott - s gyakorolt is - minden szabad pillanatban. A Hkkinen szlk nem lmodtak nagy karriert fiuk szmra, egyszeren csak rltek, hogy a kis Mika le tudta magt foglalni egy hobbival, gy minden eszkzzel tmogattk a gyerek gokartozs irnti lelkesedst.

Mika els, mr jegyzett sikerei 10 ves kortl jttek: 1978-ban s 1979-ben megnyerte a keimolai gokart klub junior bajnoki cmt. 1981-ben finn gokart bajnok az F-minisorozatban. 1983-ban Nmetorszgba utazik a finn vlogatottal az Eurpa-bajnoksgra, ahol egy nevezsi hiba miatt csak csapatban indulhatnak el a finn piltk. A finnek meg is nyerik ezt a versenyszmot - elssorban Hkkinennek ksznheten, aki a csapatversenyek sorn minden futamot megnyert, amelyben elindult. Egybknt ezen a versenyen talkozott egymssal elszr Mika s egy bizonyos Michael Schumacher nev nmet fi. Egy vvel ksbb ismt sszefutottak Lavalban a junior vilgbajnoksgon, ahol kt futamban egyms ellen is plyra lptek: els csatjukat Schumacher nyerte, a msodikat Hkkinen.

Mika 1987-ben, 19 ves korban kezdett egylses forma-autkkal versenyezni klnbz skandinv Forma-Ford 1600-as bajnoksgokban. Rgtn els vben megnyeri a finn, a svd s az szaki bajnoksgot. Ennek nyomn a Marlboro meghvta egy tesztelsre az angliai Doningtonba. A "vlogatson" piltkat kerestek a kvetkez szezonra a Dragon Racing Team szmra a brit Forma-Opel-Lotus sorozatba. A teszt legjobbja a szupergyors Hkkinen volt, akinek sikerlt j plyacscsot is fellltania. Mell a 17 ves skt Allan McNisht vlasztottk ki a msik autba. Miutn Nagy-Britannia a technikai sportok kzpontjnak szmt, a brit bajnoksgba szl meghv termszetesen risi kiugrsi lehetsget jelentett Miknak. A nemzetkzi karrier fel vezet ton j menedzserre is volt szksge: az gyeit addig intz Kari O. Sohlberget az 1982-es Forma-1-es vilgbajnok, Keke Rosberg vltotta, aki addigra mr tehetsgkutatsra adta fejt.

1988-ban a Dragon Racing kt bajnoksgban llt rajthoz: a Forma-Opel Lotus brit bajnoksgban s az Eurpa-bajnoksgban. A csapat kt piltja testvriesen osztozott a dicssgen: a brit bajnoksgban McNish lett az els, Mika a msodik; az Eurpa-bajnoksgban Hkkinen a diadal s Allan az "ezst". A kt fi szmra nagy elny vetlytrsaikkal szemben, hogy csapatuk a Marlboro tmogatsval jval tbbet tesztelhettek, mint msok.

A Dragon Racing ekkor gy hatrozott, hogy egy osztllyal feljebb lp: a brit Forma-3-ba. A Reynard kasztnival s a Toyota motorral Mika kiss eltnt a szrke kzpmeznyben: els Forma-3-as vben 7. lett a brit bajnoksgban, a Makai Vilgkupn pedig mindssze a 15. helyen kvalifiklta magt. Itt egybknt ismt keresztezdtek tjaik Michael Schumacherrel, aki az els futamot megnyerte Reynard-Volkswagenjvel, m a msodikban kiesett.

A kvetkez vre, 1990-re, azonban Hkkinen remek lehetsghez jutott: Dick Benetts szerzdst ajnlott neki csapathoz, a West Surrey Racing Teamhez. Ez a csapat a Forma-3-as vilg legpatinsabb istlljnak szmtott s mr korbban is sikert sikerre halmozott. Legnagyobb felfedezettjk egy bizonyos Ayrton Senna volt nhny vvel azeltt. A West Surrey Racing 1990-ben Ralt kasztnival s Mugen-Honda motorral llt rajthoz. Mika csapattrsa jfent egy jvbeni Forma-1-es pilta, az r Eddie Irvine lett.


03Ezzel az autval s azzal a httrrel, amit a csapat nyjtott nem is nagyon illett mst tenni, mint nyerni s ennek az elvrsnak Mika tkletesen eleget is tett - jra magra vonva a nemzetkzi autsportlet tehetsgkutatinak figyelmt. A brit bajnoksgban Hkkinen flnyes diadalt aratott, st mg arra is jutott ideje, hogy "vendgszerepeljen" olasz, francia s nmet bajnoki futamokon. Mindenhol nyert. A nmet bajnoksg hockenheimi futamn Michael Schumachert utastotta maga mg.

Pengevlts Schumacherrel Makaban

Az v legnagyobb esemnye azonban mg htra volt: a Makai Vilgkupa. Az 1990-as esztend az egyik legjobb esztend volt a Forma-3-ban. Csak vgig kell nzni azoknak a nvsorn, akik megjelentek Makaban! Kztk volt tbbek kztt Eddie Irvine, Heinz-Harald Frentzen, Mika Salo, Michael Schumacher s persze Mika Hkkinen - egy sor jvbeni F1-es sztr. Hamar kiderlt azonban, hogy Schumacher s Hkkinen mellett a tbbiek (akiket pedig szintn nagy tehetsgeknek tartottak - nyilvn nem ok nlkl) labdba sem rghatnak. Szenzcis verseny volt a kt ifj zseni kztt!

Az idmr edzseken Hkkinen legyzhetetlen volt. Ralt-Mugen-Hondja a leggyorsabb volt az egyenes szakaszokon s noha a Reynard-Volkswagennel versenyz Schumacher tudott rajta hozni a techniksabb szakaszokon, a kr vgre mgis rendre Mika llt az len - olyan kridket futva, amitl elllt a nzk llegzete. Ennl mr csak a kt futam volt mg elkpesztbb!

Az els futamon Mika vgig megrizve vezet helyt nyert. Az malmra hajtotta a vizet, hogy Schumacher rosszul rajtolt a msodik helyrl, gy meg tudta elzni Mika csapattrsa, Irvine. Schumacher a versenyben ugyan visszaelzte Eddie-t s miutn ldzbe tudta venni Hkkinent cskkentette a htrnyt a finnel szemben (tbbek kztt a leggyorsabb krt is Michael futotta), m mr nem volt annyi ideje, hogy utol is rje az egrutat nyert Mikt, aki gy vgl 2,66 mp-es elnnyel nyerte meg az els futamot.

A msodik futamban Schumacher megint nem rajtolt jl, de ezttal nem vesztette el msodik helyt s azonnal ldzbe tudta venni az lrl indul Mikt. A nmet pilta aztn meg is elzte Hkkinent. Leszaktania azonban mr nem sikerlt: egy kicsit ugyan mindig llegzethet jutott a kanyargs vrosi szakaszokon, m az egyenesekben Mika mindig gy dolgozta le a htrnyt, ahogy akarta. Schumacher ksbb gy nyilatkozott errl, hogy gy rezte Hkkinen csak jtszik vele s gyakorlatilag akkor tudna elmenni mellette, amikor akarna. Hogy gy volt-e, vagy Mika valban nem tallt fogst a nmet fin, azt nem tudni, de azt igen, hogy a nzk egyik mulatbl a msikba estek, amikor azt lttk, hogy a kt len ll fiatal nemcsak hogy mindenki mst alaposan lefz, de mindketten gyorsabb krket futnak a versenyen, mint amivel Mika a pole-t megszerezte az idmr edzsen! Azok akik tani voltak az esemnynek, a mai napig minden idk egyik legnagyszerbb Forma-3-as versenyrl beszlnek! Mr akkor ltszott: ezek a srcok klnlegesek...

Mika termszetesen vrbeli autversenyz volt, radsul fiatal s ambicizus is, gy nem hagyhatta, hogy legyzzk. Az sszetett gyzelemhez elg lett volna az is, ha Schumacherhez kpest 2,66 mp-en bell r clba, de mindent meg akart nyerni: az idmr edzs s az els futam utn a msodik futamot is! Ezrt az utols krben elzsre sznta el magt az egyik hossz egyenesben. Azonban Schumacher sem tartozott a puhny autversenyzk kz s foggal-krmmel ragaszkodott a futamgyzelemhez. Amint Mika kihzdott jobbra Schumacher mgtt, Schumacher vdend pozcijt szintn jobbra mozdult egy kicsit. Ekkor Mika htulrl elkapta autjval Schumacher autjt, ami kivgta a plyrl a Ralt-Mugent. Schumacher autja is megsrlt, de tovbb tudott menni s a futamgyzelem mell bezsebelhette az sszetett diadalt is. Mika a plya szln kipattant autjbl, dhsen fldhz vgta kesztyit, majd srva fakadt. rthet, hiszen biztosnak hitt siker csszott ki a kezei kzl - gy ment Makaba, mint favorit, m vgl mgis res kzzel kellett tvoznia.

A legtbben - kztk a versenybrsg is - gy rtkeltk, hogy szoksos versenybalesetrl volt sz s Schumacher szablyos mdon vdte pozcijt. Voltak, akik tmadtk Mikt "ostobasgrt", hiszen v lehetett volna a bajnoki cm, ha egyszeren csak szorosan Schumacher mgtt fut clba. Mika azonban gy nyilatkozott, hogy teljessggel termszetellenesnek rezte volna, ha 10 km/h-val gyorsabb autjval nem prblkozik meg az elzssel. Igazi autversenyzknt nem engedhette meg magnak, hogy ne akarjon nyerni, ha erre megvan a lehetsge.

Ugrs a Forma-1-be!
A csalds nem tartott sokig. Nhny httel ksbb Mika s menedzsere mr a kvetkez lpsen, a Forma-3000-en gondolkodott. Hkkinen rszt is vett nhny teszten az ORECA csapattal, m F3000-es bemutatkozsra versenyen mgsem kerlt soha sor. Keke Rosberg ugyanis risi meglepetssel szolglt a kzvlemny szmra: 1990 decemberben bejelentette, hogy vdence a kvetkez vtl a Forma-1-es Lotus csapat versenyzje lesz!

Az egykoron nagynev istll ugyan 1991-ben mr csak a kirlykategria sereghajti kz tartozott, de mindenkinek el kell valahol kezdeni. Mika a Judd motorral hajtott gppel a 15. helyen vgzett az v vgn 2 ponttal - amelyet Imolban szerzett egy szenzci szmba men 5. hellyel. Ugyan ktszer nem kvalifiklta magt a versenyre (Francia s Brit Nagydj), de azt, hogy ez nem az hibja volt, hanem az aut, jelzi, hogy ez az v sorn egymst vlt hrom csapattrsval Julian Bailey-vel, Johnny Herberttel s Michael Bartelsszel is elfordult (Bailey-vel, hromszor, Herberttel egyszer, Bartelsszel ngyszer). Pontot szerezni azonban mindannyiuk kzl egyedl Miknak sikerlt.

1992-ben a Ford motor javtott valamicskt a Lotus helyzetn: Mika sszesen 11 pontot gyjtve a 8. helyen vgzett az v vgn, csapattrsa, Herbert a 14. helyen 2 ponttal. Mika legjobb helyezst Franciaorszgban s Magyarorszgon rte el (4. hely). Ezzel egytt a Lotus nem jelentett nagy perspektvt egy olyan fiatal tehetsg szmra, mint Mika. rthet teht, hogy a finn fi rmmel fogadta el a McLaren-Ford ajnlatt 1993-ra - mg akkor is, ha ez az ajnlat csupn teszpilta szerzdst jelentett. A csapat kt versenypiltja a brazil csillag, Ayrton Senna s az amerikai Michael Andretti voltak ekkor. Mg Senna a msodik helyen vgzett a VB-pontversenyben Alain Prost mgtt, addig Andretti csupn a hetedik helyre volt j - radsul a mezny legnagyobb auttri kz szmtott. Ezt Ron Dennis az Olasz Nagydjig volt hajland trni, az utols hrom versenyre azonban mr a tesztpiltt, Hkkinent ltette a kettes szm McLarenbe. s Hkkinen vrakozsokon fell bizonytott!

A tejflsszj fiatal vilgraszl szenzcit okozott: els mclarenes idmr edzsn megverte a Forma-1 legnagyobb sztrjt, az idmr edzsek kirlyt, Ayrton Sennt! A klnbsg ugyan csak 48 ezred volt, de akkor is ott volt! Sennt termszetesen rendkvli mdon bosszantotta a dolog s a versenyen mr nagyon odafigyelt Mikra - hamar megelzte s ezzel helyrelltotta tekintlyt. Hkkinen azonban letette a nvjegyt!

A kvetkez futamon Suzukban vgre fellphetett a dobogra is - plyafutsa sorn elszr: harmadik hely Senna s Prost mgtt. Az v utols versenyn, Ausztrliban ugyan nem rt clba, de hihetetlen alapgyorsasga s fantasztkus motivltsga meggyzte Ron Dennist arrl ezen a hrom futamon, hogy Miknak nem tesztelnie, hanem versenyeznie kell!


Fejlds Ron Dennis szrnyai alatt
1994-ben Senna a Williams-Reanult-hoz szerzdtt, gy Hkkinen csapattrsa a brit Martin Brundle lett, a McLaren pedig Fordrl Peugeot motorokra vltott. Mika amikor clba rt, mindig dobogra llhatott s 26 pontjval negyedik lett a vilgbajnoksgban (csapattrsa 10 ponttal kevesebbel a hetedik). A legjobb helyezst a Belga Nagydjon rte el, ahol Schumacher lrl val diszkvalifiklsa utn bezsebelhette a msodik helyrt jr 6 pontot. Egy futammal eltte, Magyarorszgon viszont nem llhatott rajthoz, mert Hockenheimban tmegbalesetet okozott, ezrt egy futamtl eltiltottk. (Ekkor a csapat francia tesztpiltja, Phillipe Alliot helyettestette.)

1995-ben elkezddtt a McLaren Mercedes-korszaka. Mika ismt j csapattrsat kapott Mark Blundell szemlyben. Az j motorpartnerrel a wokingi csapat kicsit ugyan visszaesett az elz vhez kpest, de tudtk, hogy hossz tvon jobban jrtak a Mercedesszel, mint a Peugeot-val. Mika az v vgn a hetedik helyen vgzett - Olaszorszgban s Japnban a dobog msodik fokra llhatott fel - 17 ponttal, Blundell a tizediken 13 ponttal. Ez az v azonban sajnos nem az eredmnyek miatt marad emlkezetes Mika plyafutsban. A szezon utols versenyn, az ausztrliai Adelaide-ben az idmr edzsen Mika autjt az egyik kanyarban megdobta a rzk defektet okozva. A McLaren 250 km/h-s sebessggel csapdott a kzeli korltba, Hkkinen pedig slyos, letveszlyes koponyasrlseket szenvedett, melynek kvetkeztben egy napig kmban volt. Sid Watkins professzor egy ksbbi beszmolja szerint a krhzba szllts kzben mr kiderlt szmukra, hogy Mika tl fogja lni a balesetet. Az azonban mindenki szmra krdses volt, hogy szenved-e maradand srlseket, illetve hogy lelkileg fel tudja-e gy dolgozni a szrny lmnyt, hogy valaha mg vissza tud lni egy versenyautba.

Hkkinen t htig volt krhzban, majd a tli sznetet is kihasznlhatta a lbadozsra s gondolatai rendezsre. Vgl gy dnttt, hogy folytatja. Fizikailag a balesetbl "csupn" egy enyhe hallskrosods maradt vissza, m lelkiekben sokig ksrtette mg a szrny emlk. Nagyon sokat segtett a sokk feldolgozsban bartnje, Erja Honkannen, aki Finnorszgban ismert szemlyisg volt (klnbz televzis utazsi magazinkoat vezetett). Szintn mellette llt a nehz idkben menedzsere, Keke Rosberg, tancsadja Didier Coton s csapatfnke, Ron Dennis is. St, utbbival ekkor fzdtt igazn szorosra bartsga. Dennisre nagy hatst tett Mika btor kzdelme a visszatrsrt s innentl szinte apa-fi kapcsolatt alakult kettejk viszonya.

Az 1996-os szezon kezdetre Mika teljesen rendbejtt s vllalta is az indulst. Csapattrsa immr a skt David Coulthard volt. Hkkinen sokszor clba rt s szorgalmasan gyjtgetve a pontokat vgl az tdik lett a VB-pontversenyben 31 ponttal. Csapattrsa, Coulthard csak a hetedik lett 18 ponttal, m Monacban felllhatott a dobog msodik fokra is, mg Miknak ebben a szezonban a harmadik hely volt a legjobb helyezse (igaz, ez ngy alkalommal is).

1997-ben aztn Coulthard le is gyzi: harmadik helyen vgez a vilgbajnoksgban 36 ponttal, mg Mika csak a hatodik 27 egysggel. Hkkinen skt csapattrsa rgtn futamgyzelemmel nyitja az vet Ausztrliban, majd ismtel az Olasz Nagydjon. Ekzben Mika maximum harmadik helyeket br szerezni. Az v utols versenyn, Jerezben azonban - kis csapattrsi s csapaton kvli segtsggel - vgre megtrik a 96 versenyen keresztl tart nyeretlensgi sorozat. Miutn Michael Schumacher kiesett a versenybl, Jacques Villeneuve-nek (Williams-Renault) mr elg a dobog harmadik helye is ahhoz, hogy vilgbajnok legyen, ezrt gy dnt, hogy kmli autjt s maga el engedi a kt McLaren-Mercedest. Ekkor azonban mg Coulthard, Hkkinen a sorrend. Ron Dennis rgta gy vlte, hogy Miknak csak egy lksre lenne szksge a nagy lelki ttrshez s most gy ltta, hogy elrkezett az id erre a bizonyos lksre: utastja Coulthardot, hogy adja a versenyt Hkkinennek. A skt nem is ellenkezik, gy Mika letben elszr a dobog legfels fokra llhat F1-es futamon!

Ktsgtelenl kivl kpessgei ellenre majdnem 100 futamra volt ehhez szksge, ezrt nhnyan korbban mr kezdtk az "rk tehetsgek" kztt elknyvelni - az olyan piltk kztt, akikben megvan ugyan a talentum, de azt dnt helyzetekben nem tudjk kihozni magukbl. Aki estetleg a jerezi ajndk-gyzelem kapcsn mg mindig csak legyintett s tovbbra is gy gondolkodott Mikrl, annak 1998-ban r kellett jnnie, hogy Ron Dennisnek igaza volt: a finn piltnak valban csak az els lketet kellett mestersgesen megadni - utna mr minden ment magtl...

Vgre a cscson! - 1998
Persze kellett ehhez egy remek aut is. A Mercedes motort sokan mr 1997-ben ersebbnek tartottk mind a Renault-nl, mind a Ferrarinl - ennek ksznhettk a gyors plykon val tndklseket s a hrom futamgyzelmet -, m a kaszni mg hagyott kvnnivalt maga utn. A problma kikszblst nem aprzta el Ron Dennis: leszerzdtette a mezny legjobb aerodinamikusnak tartott sztr-mrnkt, Adrian Newey-t, aki addig a Williams sikersorozatnak "felelse" volt. A "csomagot" a japn Bridgestone gumijai tettk teljess. Az eredmny: a McLaren-Mercedes mr az 1998-os szezont megelz teszteken is sokkolt mindenkit krideivel. Az els futamig persze mg remnykedhettek az ellenfelek, hogy csupn tesztes "trkkrl" van sz. Amint az Melbourne-ben kiderlt: nem arrl volt sz...
A McLarenek eslyt nem adva a tbbieknek foglaltk el az els sort. Mika megverte Coulthardot, gy v lett a pole. Innentl meg mr csak a rajtot kellett megnyernie... A kt McLaren-pilta ugyanis a verseny eltt megllapodott abban, hogy a futamot az nyeri, aki az els kanyarba elszr r - a msik a verseny tovbbi rszben nem tmadhatja az ell lvt. Ez a gyakorlat - amikor fny derlt r - sok vitt vltott ki, hiszen sokan nem tartottak sportszernek egy ilyen megllapodst. Ezzel egytt a szablyok (akkor mg) nem tiltottk, hogy a csapat s pilti gy "osszk le" egyms kztt a helyezseket ahogy akarjk s ahogy tudjk....


2Mg tbb vitra adott okott az els futam, az Ausztrl Nagydj alakulsa: Hkkinen megrizte vezet helyt a rajt utn is - teht a Coultharddal kttt megllapods alapjn neki "kellett" megnyernie a versenyt. A csapat azonban egy alkalommal tvesen hvta ki Mikt a boxutcba, gy Coulthard mgis el keveredett. A dilemmt gy oldotta meg Ron Dennis, hogy - Jerez utn ismt - utastotta Coulthardot, hogy engedje maga el Hkkinent. A skt jfent engedelmes volt: pr krrel a verseny vge eltt lelasstott s hagyta, hogy csapattrsa haladjon t elszr a clvonalon. Klnsen a fogadirodk krdjeleztk meg a vgeredmnyt, hiszen gy reztk a Forma-1 "becsapja" gyfeleiket (ezttal konkrtan a Coulthardra fogadkat), amikor mestersges mdon hatroz egy csapat kt piltja helyezseirl.

A botrny aztn szpen lassan feledsbe merlt, amikor Hkkinen - immr csapattrsi segtsg nlkl, valban tisztn - flnyesen megnyerte a Brazil Nagydjat is. Legnagyobb vetlytrsnak a most is msodik helyen vgz csapattrs, Coulthard tnt s a sajt az "ezst nyilak" flnyt ltva mris elknyvelte, hogy a McLarenek legfeljebb egyms kztt fogjk eldnteni a VB-cmet. Ott volt azonban Mika rgi vetlytrsa, a Ferrarival versenyz Michael Schumacher is, aki az Argentin Nagydjon nagy meglepetsre "le tudta nyomni" a McLareneket s megnyerte a futamot. Hkkinen msodik helye azonban azt jelentette, hogy nem kellett aggdnia, tovbbra is flnyesen vezetett a VB-pontversenyben.

Imolban aztn kezdett "melegg" vlni a helyzet, hiszen Miknak motorhiba miatt ki kellett llnia a versenybl. A futamot csapattrsa, Coulthard nyerte Schumacher eltt. Spanyolorszgban jfent beindult az "ezst-henger" s Mika jabb futamgyzelemmel nvelte elnyt - "termszetesen" Coulthard s Schumacher eltt. A diadalmenet folytatdott Monacban is, ahol Schumacher betlizett s egy Alexander Wurz-cal val tkzs, majd egy tbb, mint ngy perces boxkills utn mindssze a tizedik helyen vgzett. Coulthard nem fejezte be a futamot.

Aztn jtt Kanada, ahol mindkt McLaren killni knyszerlt mszaki hiba miatt - Schumacher nyert Giancarlo Fisichella (Benetton-Playlife) s Eddie Irvine (szintn Ferrari) eltt.

Nem sokkal a verseny utn Mika letben fontos vltozs trtnt: jnius 13-n felesgl vette kedvest, Erjt. Noha Mika korbban nem vallotta magt csaldcentrikus embernek, aki felesgrl, gyermekekrl, kutykrl meg kerteshzrl lmodozik, m gy tnik ekkorra Erjval val kapcsolata mgis megrett erre a lpsre. Plyafutsa sorn Hkkinen ksbb sokszor elmondta, hogy Erja tmogatsa nlkl sosem jutott volna el a cscsra a Forma-1-ben, st taln 1995-s balesete utn feladta volna.

A kvetkez futamra a franciaorszgi Magny-Cours-ban kerlt sor, ahol tovbbra is Schumacher szrnyalt - megnyerte a versenyt csapattrsa, Irvine s Hkkinen eltt. Ekkor egybknt mr egyrtelm volt, hogy az elzetes latolgatsok ellenre mgsem Coulthard, hanem a nmet pilta lesz Hkkinen legnagyobb vetlytrsa.

A Brit Nagydjon Mika indulhatott az lrl s gyorsan el is hzott Schumachertl s a nmetet idkzben megelz Coulthardtl. A 13. krben azonban eleredt az es. Mika csapattrsa a 38. krben kiprdlt a plyrl. A 43. krben Hkkinen is megprdlt, m - Coultharddal ellenttben - vissza tudott jnni. Bekldtk a biztonsgi autt, s ezzel Mika kemny munkval megszerzett addigi elnye semmiv foszlott. Miutn a biztonsgi aut kiment Mika az 51. krben ismt hibzott s tvgott a fvn - ezt pedig a szorosan mgtte halad Schumacher kihasznlta s elment mellette. gy tnt, Hkkinennek be kell rnie a msodik hellyel, m jabb remnysugrt jelentett a hr, hogy a Ferrari piltja 10 msodperces "stop-and-go" bntetst kapott. Mikzben a nmet az utols krben bntetst tlttte a boxban, Mika tszelte a clvonalat s gyztesnek hitte magt. m kiderlt, hogy Schumacher a boxutcban tszelte a clvonal meghosszabbtott rszt, gy a futamgyztes! A McLaren vott a zavaros helyzet tisztzsa rdekben, m az FIA megllaptotta, hogy Michael jogtalanul kapta a 10 mp-es bntetst, gy az eredmny maradt.

Ez azrt is nagyon fontos volt, mert Schumacher gy zsinrban harmadik gyzelmt aratta, s nagyon szoross vlt a vilgbajnoksg. Hol volt mr Mika kezdeti dominancija?

A krds az volt, hogy erre a nagy nyomsra Hkkinen vajon hogyan fog reaglni. Ausztriban mris vlaszt kaptunk: az lrl rajtol Mika ellenllt Schumacher kezdeti tmadsainak, s bizonytotta, hogy igazn rett s mentlisan is ers piltv fejldtt.Olyan versenyzv, akitl joggal lehet elvrni a vilgbajnoksg megnyerst. A zeltwegi ketts McLaren-gyzelem utn Nmetorszgban ismtelt Ron Dennis csapata. A versenynaptr egyik leggyorsabb plyjn jfent nem volt prja az ezst-nyilaknak s flelmetes erdemonstrcit lthattunk tlk. Schumacher Ferrarija ezzel szemben csak az 5. helyre volt j.

Magyarorszgon a Ferrari Michael Schumacher-Ross Brawn kettse mindenki eszn tljrt egy vratlan hrom boxkillsos taktikval, ami a gyzelmet jelentette szmukra. Mika ezzel szemben mszaki gondokkal kzdtt s csak a hatodik helyen vgzett. Spa-Francorchamps sem hozott szerencst a finn versenyz szmra: az els kanyarban sszekoccant Schumacherrel s kiesett. Hkkinen szerencsje volt a szerencstlensgben, hogy Schumacher sem fejezte be a kaotikus versenyt: az els helyrl esett ki, amikor a lekrzend Coultharddal tkztt - egybknt mig vitatott krlmnyek kztt (illetve azok utn, hogy 2003-ban Coulthard elismerte felelssgt taln mr nem is annyira vitatott).

Monzban ismt Schumacher volt soron. Egsz htvgn jl szerepelt: megszerezte a pole pozcit, majd pedig - hiba rajtolta le Mika - egy siknban ltvnyosan megelzte a McLaren versenyzjt. Hkkinen ezt kveten mg egyszer meg is prdlt, gy rlt, hogy a negyedik helyet meg tudta menteni Michael Schumacher, Irvine s Ralf Schumacher (Jordan-Mugen-Honda) mgtt. A nyoms azonban egyre fokozdott, hiszen ezzel a diadallal Schumacher s pontegyenlsggel lltak a vilgbajnoki tabella ln...

Mika azonban nem roppant ssze. Nagyon akarta ezt a vilgbajnoki cmet s rezte, hogy ha most nem csinlja meg, akkor taln soha. Immr komoly versenyz volt, aki a legvgskig kpes volt a koncentrlsra egyetlen cl rdekben. A szezon utols eltti versenyn, a Nrburgringen a kt Ferrari lett az els sor az idmr edzsen. Mika azonban nem ijedt meg. A harmadik helyrl indulva elbb Eddie Irvine-t elzte meg a plyn, majd Schumachert is a boxban. A diadal - egy nappal 30. szletsnapja eltt - des volt, radsul ngy pontos elnyt biztostott neki a vilgbajnoksgban a mindent eldnt utols futamra!

Suzukban Hkkinennek nem kellett sokat szmolgatnia: ha Schumacher eltt vgez, mindenkppen a vilgbajnok. St, egy esetleges Schumacher futamgyzelem esetn, mg a msodik hely is Mika vilgbajnoki cmt jelentette volna - mert pontegyenlsg esetn a tbb futamgyzelem lett volna a dnt. Nyilvnval azonban, hogy a finn pilta a gyzelemre hajtott. A pole ugyan Schumacher volt, m a nmet pilta eslyei drasztikusan lecskkentek, amikor nem indult el az autja a felvezet krre egy kuplunghiba miatt s a hts sorbl kellett nekivgnia a versenynek. Ugyan felkzdtte magt a harmadik helyre, m tovbb mr nem ment, ugyanis sztrobbant autjn az egyik Goodyear gumi. Mika Hkkinen abban a pillanatban vilgbajnoknak mondhatta magt! Termszetesen rtestettk rdin a trtntekrl s ksbb arrl vallott, hogy ilyen krlmnyek kztt, ezzel a hatalmas rmmel nagyon nehz volt a mg htrlv krkre koncentrlni. De azrt sikerlt, gy futamgyzelemmel nnepelhette plyafutsa addigi legnagyobb sikert!

Finnorszg 1982 ta (Mika menedzsernek, Keke Rosbergnek VB-cme ta) vrt egy jabb Forma-1-es sztrra. A szupergyors Hkkinenrl mr az alsbb kategrikban lehetett sejteni, hogy lehet az, m sokig tartott, mg sikerlt ttrnie sajt lelki korltain. A lnyeg azonban az, hogy sikerlt. Alig egy ve trtnt, hogy Ron Dennis "terpijnak" ksznheten vgre elhitte magrl, hogy kpes futamot nyerni. Most pedig nyolc futamgyzelemmel ott llt a Forma-1-es vilg legtetetjn! Mika egyetlen v alatt vlt flszeg "pechvogelbl" magabiztos nyeremberr. Teljestmnyrl a nagy ellenfl, Michael Schumacher is csak szuperlatvuszokban tudott beszlni.

 
egyb
 
Plyk
 
Blvr
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Trsoldalam

 
Piltk
 
Szavazz
Kihagyjuk a versenynaptrbl a kocsizzs plykat?(monaco pl)

Igen
nem
nem de ott trsgtlval menjnk
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU