hírek : Év végi seregszemle:BMW |
Év végi seregszemle:BMW
2007.11.02. 13:16
A müncheni kék-fehér alakulat második önálló évében roppant kiegyensúlyozottan teljesített, és a mezőny harmadik legjobb csapatává lépett elő, amire előzetesen azért nem sokan számítottak. A 2007-es szezonban egyébként a BMW Sauber valójában magányos farkasként küzdött
A müncheni kék-fehér alakulat második önálló évében roppant kiegyensúlyozottan teljesített, és a mezőny harmadik legjobb csapatává lépett elő, amire előzetesen azért nem sokan számítottak. A 2007-es szezonban egyébként a BMW Sauber valójában magányos farkasként küzdött.
Az már az első futam után kiderült, hogy a McLaren és a Ferrari különcsatát vív majd 2007-ben. A nagyok mögött elvileg a címvédőnek kellet volna következnie, de a Renault hanyatlása nagyobb volt a vártnál is, és a franciák még egy gárdát maguk elé "engedtek".
Ez a csapat a Mario Theissen vezette BMW Sauber volt, amely óriás fejlődést bemutatva könnyedén bánt el a mezőny összes csapatával, leszámítva persze a fentebb említett vörösöket és az ezüstnyilakat.
A Nick Heidfeld és Robert Kubica alkotta pilótapáros remekül muzsikált egész szezonban, a német kezdett jobban, aki eleinte még a ferrarisok és a mclarenesek dolgát is megnehezítette. Heidfeldet az első három futamon mindannyiszor a negyedik helyen intették le, a remek sorozatot a nehezen belelendülő Kubica folytatta a negyedik állomáson, Spanyolországban.
|
Igen korán egyértelművé vált tehát, hogy a müncheniek alkotják idén a harmadik legjobb alakulatot, és ezt a többiek, a Renault-val az élen, bármennyire is szerették volna megváltoztatni, nem tudták.
Ugyanakkor a német társulat sem tudott előrébb lépni, hiszen a McLarennel és a Ferrarival szemben nekik nem volt ellenszerük. A két kék-fehér festésű négykerekű rendre csak akkor tudott bekerülni a legjobb négybe - és ez az időmérőkre is igaz volt -, ha elöl a Räikkönen, Massa, Alonso, Hamilton összeállítású kvartett valamely tagja hibázott, vagy műszaki problémával szembesült.
A Kanadai Nagydíj igazán emlékezetes lett a BMW számára, két szempontból is. Az évad hatodik versenyhétvégéjén óriási káosz alakult ki, sorozatos balestetek és biztonsági autós időszakok tarkították a montreali körözést. A legbrutálisabb jelenetet Robert Kubica adta elő, a lengyel bukására feltehetően mindenki jól emlékszik. A BMW ripityára tört, de szerencsére a fiatal pilóta néhány zúzódással megúszta az esetet.
A futam leintése már lényegesen kellemesebb eseményt hozott a csapat számára, hiszen Heidfeld másodikként haladt át a célvonalon. Mint később kiderült, ez lett a gárda legjobb 2007-es eredménye, amelyet később már csak megközelíteni tudtak a németek.
A montreali események következménye volt, hogy ez egy héttel későbbi Amerikai Nagydíjon az orvosi stáb nem engedte versenyezni Kubicát, így a lengyelt a szemtelenül fiatal tesztpilóta, a 20. születésnapja előtt álló Sebastian Vettel helyettesítette. A német nem illetődött meg a lehetőségtől, és a 8. helyen ért célba Indianapolisban, amivel a Forma-1 történetének legfiatalabb pontszerzője lett.
Franciaországban Kubica már visszaülhetett autójába, és két egymást követő negyedik hellyel (Nagy-Britanniában is csak nem sokkal maradt le a dobogóról) jelezte, kiheverte a kanadai történetet. A lengyel a szezon hátralévő futamain sem tudott jobb eredményt elérni, mint a negyedik hely, de pontjait így is szépen gyarapította.
|
Heidfeld sem tétlenkedett, a német Magyarországon harmadik lett, és kiegyensúlyozottságáról mindent elmond az a tény, hogy a szezon utolsó 10 futamán egy kivételtől eltekintve (Japán) mindannyiszor pontszerző helyen ért célba.
A páros így összesen 100 pontot hozott össze, amihez Vettel egy egységét hozzáadva a BMW kereken ötven pontot vert a 2005-ös és 2006-os év bajnokára, a Renault-ra, a bajnok Ferraritól (a McLarent kizárták) viszont 103 ponttal elmaradt. Vagyis, se előttük, se utánuk nem volt senki, így pedig a hajrára igen nehéz volt motivációt találnia a csapatnak.
Heidfeld szerződéshosszabbítása a klasszis-teljesítmény ellenére is sokat váratott magára, ám végül újabb két évre elkötelezhette magát. Robert Kubicának eleve élő szerződése volt 2008-ra, így jövőre is, amikor már az első győzelem megszerzése szerepel a célkitűzések közt, a jól bevált duó áll rajthoz.
Idény közben a csapat "elvesztette" elsőszámú tesztpilótáját, Sebastian Vettelt, akit szerződtetett a Toro Rosso. Egyelőre pedig nagyon úgy néz ki, hogy jelenlegi tartalék-versenyzőjüket, Timo Glockot is el kell engedniük a németeknek, hiszen a GP2 újdonsült bajnokát több csapat is megkörnyékezte. Ebben az esetben pedig mindenképpen szükség lesz egy megbízható sofőrre a háttércsapatban is, hiszen egy jó tesztpilóta is rengeteget tehet egy csapat sikeréért.
|
Kvalifikáció |
Futam |
Pont |
Kiesés |
|
Heidfeld |
12:4 |
10:6 |
61:39 |
2:3 |
Kubica |
Heidfeld |
1:0 |
0:1 |
0:1 |
1:0 |
Vettel | A táblázat a pilóták egymás elleni mérlegét tartalmazza. Páros kiesések esetén a Futam feliratú oszlopban egyik pilóta sem kapott pontot
|