hírek : Év végi seregszemle:red bull |
Év végi seregszemle:red bull
2007.11.02. 13:23
Az osztrák energiaital-gyáros társulat az idei szezon után lényegesen jobb mérleget is vonhatott volna, ha nincs az a sok műszaki probléma. A sportban viszont teljesen feleslegesek a ha-val kezdődő mondatok, így a Red Bull Racing sem lehet igazán elégedett a 2007-es idénnyel.
Az osztrák energiaital-gyáros társulat az idei szezon után lényegesen jobb mérleget is vonhatott volna, ha nincs az a sok műszaki probléma. A sportban viszont teljesen feleslegesek a ha-val kezdődő mondatok, így a Red Bull Racing sem lehet igazán elégedett a 2007-es idénnyel.
A mögöttünk hagyott évadban ugyanis szinte nem is volt olyan versenyhétvége, amelyiken ne lett volna valami probléma a váltóval. A kulcsfontosságú alkatrész ha nem mondott csődöt a szabadedzéseken, akkor az időmérőn tette meg azt. Ha viszont még a kvalifikációt is kibírta, akkor szinte előre borítékolható volt, hogy a futamon lesz vele valami.
Szóval David Coulthardnak és Mark Webbernek általában problémája volt. Az RB3-as megbízhatatlanságáról egész évben sok szó esett, és az Adrian Newey vezette mérnöki csoport hiába épített végre egy valóban gyors és versenyképes konstrukciót, a váltó miatt sokszor igen bosszantó kiesés lett a száguldás vége. A pilóták fejenként 7-7- versenyt nem tudtak befejezni, a 14 kiesés közül 4 következett be baleset miatt, a többi műszaki eredetű volt, Webber például egymaga ötször a váltó miatt volt kénytelen előbb kiszállni autójából.
Azért a pontszerzésről sem maradt le a csapat, igaz a mezőny legidősebb párosa a 17 futam alatt mindössze 7 alkalommal végzett a legjobb nyolcban. Ebből Webber csak hármat vállalt, de a csapat idei legjobb eredménye az ő nevéhez fűződik, az Európa Nagydíjon harmadik lett.
|
Összetettben mégis az idei év korelnöke, Coulthard végzett jobb helyen, a skót 14 pontja a 10. helyhez volt elegendő, míg Webber a maga 10 egységével tizenkettedik lett. A kvalifikációkon Webber viszont nyomasztó fölényt harcolt ki, 15:2-re leverte DC-t.
Coulthard az utolsó három futamon hat pontot szerzett, így előzte meg csapattársát, és néhány kollégáját is összetettben. A derék skót azonban igencsak bajban lett volna, ha márkatársa be tudja fejezni a Japán Nagydíjat. Webber ugyanis a második helyen autózott, amikor egy biztonsági autós fázisban a mögötte haladó Sebastian Vettel (Toro Rosso) elfékezte magát, és leamortizálta az ausztrál autóját. Webber utólag váltig állította, hogy képesnek tartotta magát még a győzelemre is, hiszen megelőzhette volna az élen álló, és sokak szerint Webberék kiesését előidéző Lewis Hamiltont. De ugyebár ezt a fejtegetést is úgy kezdtük, hogy mi lett volna, ha...
|
A csapat az előkelő ötödik helyen végzett a konstruktőrök közt, igaz, a teljes képhez hozzátartozik, hogy a McLarent kizárták, tehát valójában a mezőny hatodik legjobbja volt idén a RBR.
A harmadik szezonját letudó istálló egyébként azon kevesek közé tartozott, ahol nem volt semmi kiugró esemény, mindenki dolgozott szép csendben. Nem voltak pilótacserék, nem voltak botrányok, nem keveredtek hosszantartó vitába, bírósági perekbe senkivel, akár azt is mondhatnánk, szürkék voltak, de a néhány kiváló rajtpozíció és a remek részeredmények miatt ez nem teljesen igaz.
A közös munkával mindenestre a vezetőség és a pilóták is elégedettek, hiszen szezon közben Coulthard és Webber szerződését is meghosszabbították. A rutinra és a versenyzői kvalitásokra tehát jövőre sem lehet majd panasz, és ha a gyárból egy megbízhatóbb váltóval felszerelt RB4-es gördül ki, akkor a csapat 2008-ban lényegesen több örömet okozhat a rajongóinak, mint idén.
|
Kvalifikáció |
Futam |
Pont |
Kiesés |
|
Coulthard |
2:15 |
7:9 |
14:10 |
7:7 |
Webber
| A táblázat a pilóták egymás elleni mérlegét tartalmazza. Páros kiesések esetén a Futam feliratú oszlopban egyik pilóta sem kapott pontot.
|