hírek : Év végi seregszemle:Renault |
Év végi seregszemle:Renault
2007.11.02. 13:19
2005. és 2006. világbajnok alakulata, a Renault nem a legjobb előjelekkel várhatta a 2007-es esztendőt, hiszen elvesztette Fernando Alonsót. Az idei hanyatlásnak viszont nem csak a spanyol-hiány volt az oka, vélhetően a címvédővel sem ment volna sokkal többre Flavio Briatore csapata.
2005. és 2006. világbajnok alakulata, a Renault nem a legjobb előjelekkel várhatta a 2007-es esztendőt, hiszen elvesztette Fernando Alonsót. Az idei hanyatlásnak viszont nem csak a spanyol-hiány volt az oka, vélhetően a címvédővel sem ment volna sokkal többre Flavio Briatore csapata.
A franciák korábban a Michelin gumiabroncsaival aratták sikereiket, ám 2007-ben már mindenkinek a Bridgestone szállította a papucsokat a Forma-1-be. Az átállás annyira visszavetette a gárdát, hogy a McLaren és a Ferrari mellett a BMW Sauber is lelépte Fisichelláékat.
És ha már Giancarlo Fisichella szóba került! A rutinos olasz idén nagy dolgokra készült. Alonso távozása után elvileg elsőszámú pilóta lehetett volna az újonc Heikki Kovalainen mellett, és azt sem tartotta kizártnak, hogy a világbajnoki címért meccselhessen.
Hát ettől igencsak távol sodródott a római sofőr, hiszen a pontszerzés is megoldhatatlan feladatnak bizonyult a legtöbb esetben, a győzelemtől pedig Fisico legalább annyira messze volt, mint a csapat a tavalyi kirobbanó formájától.
|
Az olasznak nem sok babér termett tehát. A szezon első felében, amikor a gárda szemmel láthatóan még nagyon szenvedett, Fisichella erőfeszítései eredményeztek néhány pontocskát, ám az is egyértelművé vált, hogy egyelőre a dobogóról - a győzelemről meg pláne - álmodozni sem érdemes a Renault-nál.
Fisichella az első 9 futamon 17 pontot gyűjtött, ám a folytatásra még az a kis lendület is alábbhagyott, a hátralévő nyolc versenyen már csak egyszer került be a legjobb nyolcba, Japánban ötödik lett.
A kezdeti bajt Kovalainen is tetézte, aki bár remek ajánlólevéllel érkezett, hiszen tavaly a legtöbbet ő tesztelte F1-es autóval, eleinte nem találta a ritmust. A finn lámpaláza fokozatosan elmúlt, és ezzel arányosan érkeztek az eredmények is. Az újonc szép lassan egyértelműen jobb lett Fisichellánál, rutinos kollégáját az időmérőkön és a futamokon is rendre megelőzte. Ennek nem is lehetett más az eredménye, minthogy a pontok tekintetében is jobb mérleggel zárt, a pilóták versenyében a hetedik helyen végzett 30 egységével.
|
Ráadásul a Renault idei legjobb helyezése, egy második hely a Japán Nagydíjon, szintén Kovalainen nevéhez fűződik. Egészen a szezonzáró Brazil Nagydíj 37. köréig pedig úgy tűnt, a finn egyedüliként a mezőnyből az idei összes futamon célba ér, ám Interlagosban a gumifal jelentette a végállomást, így "csak" az első 16 futamon látta meg a kockás zászlót.
A gárda a konstruktőrök közt a harmadik helyen végzett (a McLarent kizárták, ám a wokingiak is előrébb végeztek volna), ami a címvédőtől igencsak szerény teljesítmény volt, főleg úgy, hogy Briatoréék az előttük álló istállókat még csak meg sem tudták közelíteni, a második helyezett BMW 50 ponttal volt jobb.
Alonso már nem tartozik a csapathoz, ám a szezon második felében szinte minden renault-s hírben szerepelt a spanyol. A kétszeres világbajnok ugyanis elhagyná a McLarent, és a Renault szívesen alkalmazná is őt. A találgatásoknak se szeri, se száma, ám egyelőre semmi konkrétum nincs az idei szezonban a harmadik helyet elcsípő pilóta ügyében.
A Renault Alonsóval vagy nélküle, 2008-ban ismét visszatérhet a győzelemre esélyesek közé, hiszen a két bajnokságot nyerő csapat magja még mindig együtt van, és most már a Bridgestone gumikkal sem lehet probléma.
|
Kvalifikáció |
Futam |
Pont |
Kiesés |
|
Fisichella |
7:10 |
5:11 |
21:30 |
2:1* |
Kovalainen | A táblázat a pilóták egymás elleni mérlegét tartalmazza. Páros kiesések esetén a Futam feliratú oszlopban egyik pilóta sem kapott pontot. * Fisichellát Kanadában kizárták, így ő valójában három alkalommal nem ért célba
|